حجت الاسلام حشمت رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هیات های مذهبی بصورت مردمی فعالیت داشته و محافل عزاداری ابا عبدالله(ع) را در مساجد، تکایا و حسینیه برگزار خواهند کرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این خانه های قرآن روستایی و موسسه های قرآن در مناطق شهری نیز برپایی محافل عزاداری سالار شهیدان را در دستور کار قرار دارند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام همچنین از اعزام 370 نفر از روحانیان حوزه علمیه قم و ایلام همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
رستمی با ذکر اینکه از این تعداد 45 نفر مبلغ زن هستند، ادامه داد: 170 نفر روحانی از حوزه علمیه قم و مابقی مبلغ بومی بوده که راهی مناطق مختلف شهری و روستایی استان می شوند.
وی اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین های عزاداری اباعبدالله(ع) و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت های روحانیان اعزامی عنوان کرد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام از گردهمایی روحانیان اعزامی به استان در روز 19 شهریورماه در مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: گردهمایی هیات های مذهبی، مداحان و تشکل های مردمی نیز عصر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار خواهد شد.
استان 585 هزار نفری ایلام دارای 10 شهرستان، 20 شهر و 570 روستای دارای سکنه است.
یکی از مسایل مهم این استان که در مناسبت های دینی بیشتر نمود دارد، کمبود روحانی و مبلغ برای تبیین و تبلیغ باورها و ارزش های مذهبی به ویژه در مناطق روستایی است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.