به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار نورعلی یاری روز شنبه در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 213 کیلوگرم مواد مخدر و، یک میلیون و 400 هزار بوته خشخاش توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شدند و در این رابطه 495 نفر دستگیر و تحویل مراجه قضایی شده اند.
وی همچنین از آموزش چهار هزار و 396 نفر آموزش توسط نیروی انتظامی خبر داد و افزود: این آموزش ها در راستای پیشگیری و مقابله با گرایش افراد به مواد مخدر ارائه شده که در بررسی به عمل آمده این آموزش ها در ممانعت از حرکتش افراد به مواد مخدر کارساز و موثر واقع شده اند.
فرمانده انتظامی ایلام افزود: یکی از چالش های پیش رو بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و خطر توزیع مواد در بین جوانان و نوجوانان دانشجو و دانش آموز است و از آنجایی که نیروی انتظامی نیروی زیاد برای مقابله با این چالش ندارد باید با همکاری آموزش و پرورش رسالت سنگین صیانت از سلامت دانش آموزان و دانش جویان با اجرای برنامه منسجم عملیاتی شود.
سردار یاری تاکید کرد: باید راه های صیانت و پیشگیری از به دام افتادن نوجوانان و جوانان دنبال و به صورت میدانی تا قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نشستی با مدیران این واحدها در خصوص خطرات پیش رو و آگاه سازی افراد برگزار شود.
وی همچنین به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد زائران به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی بتوانیم این وظیفه خطیر را در امر تسهیل تردد زایران و حفظ نظم و امنیت به سرانجام برسانیم.
بر اساس آمار منابع رسمی 1.97 درصد جمعیت ایلام معادل 11 هزار نفر در دام اعتیاد هستند و می توان گفت از هر 100 نفر 2 نفر از جمعیت 15 تا 64 سال مواد مخدر مصرف می کنند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.