مهناز همتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تامین ایمنی و سلامتی استفاده کنندگان ، تجهیزات شهربازی در کشورمشمول استاندارد اجباری است.
وی از انجام 505 مورد بازرسی فنی از تجهیزات وسایل و مجموعه تفریحی شهر بازی و پارک های تحت پوشش استاندارد در سال جاری خبر داد و افزود: کارشناسان این اداره کل ، وضعیت زمین‌ها و تجهیزات مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌های سطح استان را مورد بررسی و نظارت قرار می دهند و موارد مختلفی مانند ایمنی وسایل، تست جوش، تست استحکام بررسی می‌ شود.
مدیر کل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی های بعمل آمده از شهربازی هابی سرپوشیده سطح استان در سال جاری اکثر این مکان ها استاندارد لازم را اخذ کرده و تنها سه مورد فاقد مجوز استاندارد بوده که پلمب شده اند.
وی اضافه کرد: برای استاندارد سازی وسایل شهربازی سخت‌ گیری‌های لازم اعمال می ‌شود تا مشکلی برای سلامت و ایمنی مردم پیش نیاید، هر گونه بهره برداری از تجهیزات بازی در شهر بازی ها منوط به دریافت مجوز های لازم از اداره کل استاندارد است و تخطی از قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران ، اقدامات حقوقی را در پی خواهد داشت.
مدیرکل استاندارد ایلام به مدیران و صاحبان شهربازی ها تاکید کرد: اشکال و نقص فنی در دستگاه های بازی را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به این نکته توجه کنند و اقدامات لازم را برای کسب مجوز انجام دهند، افزود: لازم است صاحبان و مدیران شهربازی های استان در راستای استاندارد سازی این مکان های تفریحی با کارشناسان این اداره کل همکاری های مناسب داشته باشند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.