به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: علاوه بر آموزش باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد تا به نوعی در بین افراد جامعه فرهنگ صیانت از سلامت از نظر گرایش به مواد مخدر نهادینه شود.
وی ادامه داد: کارهای خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شده، اما کافی نیست، باید تمام استان به صورت ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گیرند و مناطق پر خطر در اولویت اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی باشند.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: کشور عراق برای مبارزه با مواد مخدر اشد مجازات را اعمال می کند به همین خاطر افرادی که قصد زیارت به عتبات عالیات را دارند باید به این مساله واقف باشند.
نوذری افزود: با توجه به مسایل امنیتی در جنوب و بسته شدن مرز شلمچه امسال مرز مهران در ایام اربعین شلوغ تر می شود به همین خاطر افراد باید به این مسایل توجه داشته باشند.
وی تاکید کرد: آموزش و آگاه سازی افراد و خانواده ها از خطر اعتیاد به مواد مخدر ضروری است تا به صورت ریشه ای برای پیشگیری از گرایش جوانان اقدام جدی شود.
معاون سیاسی استاندار ایلام از دستگاه های اجرایی استان خواست نسبت به امضای تفاهم نامه و اجرای برنامه های خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال جاری توجه ویژه ای داشته باشند.
رییس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت: 12 تفاهم نامه در راستای پیشگیری و بحث فرهنگ سازی با مواد مخدر امسال امضا شده است.
فهد کمالوندی اظهار داشت: امسال 30 میلیارد ریال برای 11 دستگاه اجرایی استان در قالب 12 تفاهم نامه در راستای انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافته است.
وی دستگاه های آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر، بنیاد شهید، دانشگاه ایلام، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان زندان ها از جمله دستگاه های مهم در زمینه مبارزه و فرهنگ سازی در راستای مواد مخدر برشمرد.
وی در ادامه از دستگاه های اجرایی استان خواست که پیگیر تفاهم نامه ها و اجرای برنامه ها باشند تا بتوانند اعتبار تخصیص یافته را جذب کنند.
وی، اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در مقابله با تهدیدات و آسیب های ناشی از مواد مخدر و روان گردان با بهره گیری از امکانات دولتی و غیر دولتی با تاکید بر تقویت باورهای دینی مردم و اقدامات فرهنگی، ورزشی، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده- کار- آموزش و تربیت مراکز فرهنگی و عمومی در دستور کار این شورا قرار دارد.
کمالوندی از افزایش آموزش های ارایه شده توسط این شورا خبر داد و افزود: سال گذشته 131 هزار نفر از طریق این تفاهم نامه ها در برنامه های آموزشی این مرکز آموزش های لازم را دیده بودند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.