حجت الاسلام حشمت رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روحانیان اوایل هفته آینده تا پایان دهه اول ماه محرم در این استان حضور دارند.
وی با ذکر اینکه از این تعداد 45 نفر مبلغ زن هستند، ادامه داد: 170 نفر روحانی از حوزه علمیه قم و مابقی مبلغ بومی بوده که راهی مناطق مختلف شهری و روستایی استان می شوند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام تاکیدر کرد: سال گذشته نیز 360 مبلغ روحانی در دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف این استان اعزام و اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی کردند.
حجت الاسلام رستمی اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین های عزاداری اباعبدالله(ع) و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت های روحانیان اعزامی عنوان کرد.
وی از گردهمایی روحانیان اعزامی به استان در روز 19 شهریورماه در مرکز استان خبر داد و گفت: همچنین گردهمایی هیات های مذهبی، مداحان و تشکل های مردمی نیز 17 شهریورماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار خواهد شد.
به گفته رستمی، کار اعزام روحانی به مناطق مختلف استان در مناسبت های مختلف سال شامل ماه های رمضان، محرم و صفر، دهه فجر، ارتحال امام (ره) و اعیاد شعبان انجام می شود.
استان 585 هزار نفری ایلام دارای 10 شهرستان، 20 شهر و 570 روستای دارای سکنه است.
یکی از مسایل مهم این استان که در مناسبت های دینی بیشتر نمود دارد، کمبود روحانی و مبلغ برای تبیین و تبلیغ باورها و ارزش های مذهبی به ویژه در مناطق روستایی است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.