به گزارش ایرنا، ایوب درویشی عصر سه شنبه در نشست کمیته اقتصادی اربعین اظهار داشت: مرز مهران در طول سال و ایام اربعین میزبان میلیون ها زائر است و باید یک طرح مهم با هدف منفعت اقتصادی مردم از این تردد اجرایی شود.
وی افزود: مردمی برگزار کردن اربعین و استفاده از بخش خصوصی برای تامین نیازهای زائران اعم از اسکان و تغذیه باید در اولویت اول مسئولان و دستگاه های اجرایی مختلف باشد.
معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه برای اسکان زائران باید از افرادیکه حاضر به اجاره منزل مسکونی هستند، استفاده شود، گفت: در ایام اربعین جمعیت زیادی وارد استان می شود و بطور قطع هتل ها و مهمانپذیرها جوابگوی این حجم نیست.
درویشی تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته اقتصادی اربعین، فعالیت و گشودن باب جدیدی در ذیل ستاد اربعین است که با هدف اقتصادی کردن مقوله اربعین فعالیتش را آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: تدوین سند جامع اربعین یکی از کارهای اساسی و ارزشمند است و این کمیته با ارائه طرح های کارشناسی دراز مدت و کوتاه مدت در جهت تدوین سند جامع اربعین مشارکت می کند.
درویشی اظهار داشت: نیازهای زائران و هدفگذاری فعالیت های اقتصادی در این راستا ضروری است.

*ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرهای استان طی ایام اربعین
معاون صنایع دستی استان ایلام نیز اظهار داشت: برای بحث اقتصادی اربعین کارهای خوبی در دست اجراست که یکی از مهمترین آنها ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در شهرها و مکان ها تردد اصلی زائران است.
نورالدین محسنی تصریح کرد: میراث فرهنگی با همکاری بخش خصوصی در صورت وجود داشتن فضا، امکان دایر کردن این نمایشگاه ها را دارد.
وی افزود: در نمایشگاه ها علاوه بر فروش سوغات و صنایع دستی، ظرفیت های استان در بخش های مختلف نیز معرفی می شوند.
استفاده از خانه های بوم گردی استان برای اسکان زائران، ایجاد کانکس های اطلاع رسانی ،ساماندهی دست فروشان، تامین مواد غذایی از تولیدات و واحدهای صنفی استان و ... از دیگر مصوبات و موارد مورد بحث جلسه بود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.