جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت در مجموع 437 پرونده پرداخت تسهیلات در این شهرستان تشکیل شده است، افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای 83 طرح با اشتغالزایی 174 نفر پرداخت شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این هم اکنون 79 پرونده با اعتبار 100 میلیارد و 620 میلیون ریال در مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت است و 29 پرونده با اعتبار 30 میلیارد و 770 میلیون ریال نیز در دست بررسی بانک ها قرار دارد.
سرپرست فرمانداری سیروان گفت: سهم این شهرستان در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله اول 49 میلیارد ریال است ک به طور 100 درصد محقق شده و تمامی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
رحیمی مقدم اضافه کرد: در اجرای طرح مشاغل خانگی 15 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که زمینه اشتغال 130 نفر را فراهم کرده است.
وی یادآور شد: بر اساس سرشماری سال 95، شهرستان سیروان با 14 هزار و 440 نفر معادل 2.5 درصد جمعیت استان ایلام، کمترین جمعیت را در بین شهرستان های استان دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از 82 درصد جمعیت شهرستان سیروان در روستاها ساکن هستند اجرای طرح های اشتغال روستایی و عشایری به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ضروری است و دولت تدبیر و امید نیز در این زمینه اهتمام جدی دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، 2 بخش، چهار دهستان و 58 روستاست و در فاصله 65 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.