جمیل شوهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار لازم برای خرید و تغییر مالکیت کشتارگاه صنعتی سپید مرغ مانشت از محل اعتبارات و تسهیلات سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شده است.
وی افزود: از محل این سامانه مبلغ 80 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش و ثابت در اختیار اتحادیه مرغداران ایلام قرار گرفته که با معرفی بانک عامل این اتحادیه کشتارگاه را از مالک فعلی خریداری کرده و به مالکیت اتحادیه در می آورد.
شوهانی یادآور شد: با تغییر مالکیت کشتارگاه به نام اتحادیه مرغداران به نوعی زنجیره تولید مرغ استان ایلام تکمیل تر می شود و از فرایند جوجه ریزی تا کشتار و حمل مرغ در داخل خود استان انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه تعطیلی چندماهه کشتارگاه صنعتی سپید مرغ مانشت به یک معضل بزرگ و اساسی برای صنعت مرغداری استان ایلام بدل شده بود، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی به وضعیت کشتارگاه به یکی از اولویت های مسئولان استان به ویژه شخص استاندار تبدیل شد.
وی گفت: با پیگیری و رایزنی های مداوم مساله راه اندازی مجدد کشتارگاه مرغ استان ایلام در دستور کار قرار گرفت و در کارگروه اشتغال استان مطرح و مصوب و از سوی وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت شد.
به گزارش ایرنا، کشتارگاه سپید مرغ مانشت واقع در شهرستان ایوان اواخر سال گذشته به علت مشکلات مالی بعد از 13 سال فعالیت تعطیل شد و در این مدت مرغ های استان ایلام از کشتارگاه های استان کرمانشاه، همدان، کرستان و لرستان تامین می شود و این موضوع باعث افزایش سرسام آور قیمت مرغ در استان ایلام شده است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.