به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در جشنواره تعاونی های برتر استان ایلام اظهار داشت: برای رونق اقتصاد کشور باید اقتصاد را به بخش خصوصی، تعاونی ها و مردم واگذار کرد و دولت تنها نقش نظارت و حاکمیتی داشته باشد.
وی افزود: اقتصاد ما باید بر اساس سه رکن تعاون، مردم و بخش خصوصی استوار باشد و سهم بخش دولتی کاهش یابد و به مرور حذف شود.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه باید ۳۳ درصد اعتبارات دولتی جذب بخش تعاونی ها شود، گفت: بخش دولتی به جای حاکمیتی بودن تصدی گری را در پیش گرفته و چون افراد در درآمد بخش دولتی سهیم نبوده با انگیزه قوی وارد بخش دولتی نمی شوند.
وی تاکید کرد: در بخش نظارت های دولت، لابی ها، قومیت ها و تشکل های سیاسی و جناحی بر اصول اقتصادی برتری دارند که این معضل باید رفع و قوه قضاییه به موقع با تخلف های موجود برخورد کند.
استاندار ایلام گفت: جمع کردن سرمایه های خرد در شرایط بحرانی و عادی یکی از تصمیمات مهم در سطح دنیا بوده که باید در شرایط کنونی اعتماد مجدد به مردم قوی باشد چرا که اثر جنگ اقتصادی از جنگ نظامی قوی تر است.
وی اضافه کرد: تقویت بخش خصوصی و تعاون یکی از اصول اثربخش برای جذب سرمایه گذار اقتصادی در کشور است زیرا در شرایط موجود اقتصادی، توسعه را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این آیین گفت: تعاونی ها عناصری هستند که مباحث اقتصادی را رصد و اقتصاد مردم نیز بر پایه آنها استوار است.
شکراله شیرخانی افزود: این آیین هر ساله با هدف شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون و به منظور فراهم شدن زمینه های گسترش و ارتقا روحیه تعاون در بخش های مختلف اقتصادی برگزار می شود.
وی یادآور شد: توسعه و ترغیب فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی های بخش تعاون، ارج نهادن به زحمات تلاشگران این بخش، ارتقا جایگاه و اهمیت تعاون، مشارکت در جامعه و ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین اعضا خانواده بزرگ تعاون کشور همچنین ترغیب فعالیت های تولیدی و توزیعی در مناطق مختلف از اهداف برگزاری این جشنواره است.
شیرخانی یادآور شد: سه هزار و ۶۷۰ تعاونی با 371 عضو در سطح استان فعال هستند که از این تعداد 129 هزار نفر را خانم ها و مابقی را آقایان تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: تشکیل اتاق تعاون در سطح استان از دیگر برنامه های این اداره کل می باشد که امیدواریم شاهد حضور قدرتمند تعاونی ها در این بخش باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ایلام اولین استانی است که بیشترین سهم اعتبار روستایی به آن اختصاص یافته از این رو باید اقتصاد استان را مردم نهاد کرد.
وی با اشاره به ثبت نام ۳۷۰ تعاونی جدید در سامانه کارا گفت: در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر تعاونی ۱۸۹ قدر رزمندگان ایلام در بین ۱۴ تعاونی کشور حائز رتبه برتر شده است.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر روز یکشنبه با حضور استاندار ایلام، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی از مدیران در سالن فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد و در پایان از 16 تعاونی برتر استان تجلیل بعمل آمد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.