به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این آیین با اعلام افزایش شرکت کنندگان در جشنواره امسال گفت: امسال 11 هزار نفر در این جشنواره شرکت داشتند که نسبت به پارسال رشد 100 درصدی داشته است.
مراد جلیلیان تعداد شرکت کنندگان در جشنواره پارسال را پنج هزار و 600 نفر برشمرد و افزود: در مجموع با رای هیات داوران که در مرکز انجام گرفت 22 نفر به عنوان شایسته تقدیر و 15 نفر نیز به عنوان برگزیده اصلی معرفی شدند.
وی برگزیدگان اصلی را چهار خانواده با اهدا جایزه بین پنج میلیون ریال تا 12 میلیون و 500 هزار ریال بر اساس تعداد نفرات، 6 نفر در رده سنی کودکان، سه نفر در رده بزرگسالان و 2 نفر نوجوان عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با بیان اینکه 22 نفر شایسته تقدیر شناخته شده که شرکت کننده در بخش های آنلاین، مکتوب و نقاشی بوده اند، افزود: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و بهره مندی از سیره ائمه معصوم (ع) بویژه امام رضا (ع) از طریق معرفی کتاب های مرتبط با ایشان در تمامی کتابخانه های عمومی کشور برگزار شده است.
وی تاکید کرد: منابع این جشنواره به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بر اساس گروه های سنی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت مکتوب و آنلاین در کتابخانه های عمومی استان فراهم شد.
در بخش کودک این جشنواره آوا قاسمیان، رضا صفر سیفی، آرمیتا میرزایی، محبوبه کولیوندی، نرجس غارتی و آرین حاجی زاده و در بخش نوجوانان نیز نگار سلیمانی و رکسانا عبده زاده به عنوان برگزیده معرفی شدند.
همچنین مریم رستمی و محمد رضا آذر پیوند نیز در بخش بزرگسالان و بشار میان شاهی، فائزه بشار صیفی، احمد صادق نیا و رعنا زینی وند نیز در بخش خانوادگی منتخب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین در این جشنواره در بخش رسانه ها خبرگزاری ایرنا ایلام به عنوان رسانه برتر در حوزه اطلاع رسانی اخبار هشتمین جشنواره رضوی معرفی و از آزاده خرم خبرنگار این رسانه تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، جشنواره های فرهنگی، هنری امام رضا (ع) از دهه 80 در کشور آغاز و تا سال گذشته همزمان با دهه کرامت در رشته های مختلف در استان ها برگزار می شد که امسال زمان برگزاری آن به خارج از دهه کرامت تغییر یافته است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.