علی اصغر کاظمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار اظهار داشت: عملیات بهسازی محورهای گوناگون ایلام بویژه مسیر ایلام - مهران برای دسترسی راحت و ایمن به مرز تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی با پیشرفت فیزیکی مناسب در بخش های مختلف در دست اجراست.
وی افزود: هم اکنون پیمانکاران قطعات مختلف به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا بخش زیادی از این مسیر را قبل از ایام اربعین تکمیل کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: از مجموع 120 کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران تاکنون بیش از 85 کیلومتر از این محور تکمیل و چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.
کاظمی یادآور شد: عملیات چهارخطه کردن قطعه اول (مهدی آباد تا ماربره) که شامل حفاری تونل و ترانشه برداری به طول 11 کیلومتر است با جدیت در حال انجام است که تلاش می شود تا قبل از اربعین امسال پنج کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رود.
وی در خصوص وضعیت حفاری تونل دوم راه کربلا گفت: این تونل به طول 700 متر به صورت موازی با تونل قبلی در راستای چهارخطه شدن محور ایلام - مهران (محور اربعین) با پیشرفت مناسب در حال حفاری بوده و تاکنون بیش از 230 متر از این مسیر حفاری شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: قطعه دوم از محور ماربره تا جندالله نیز دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است که با تلاش شبانه روزی تیم کاری در این محور پیش بینی می شود تا قبل از اربعین امسال 70 درصد از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رود.
کاظمی ادامه داد: قطعه سوم نیز که شامل هشت کیلومتر بهسازی در این مسیر بوده هم اکنون با پیشرفت فیزیکی نزدیک به مناسب توسط قرارگاه خاتم انبیاء در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.