سلام امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفته گذشته (7 شهریور) نمایندگان مجلس کلیات این لایحه پیشنهادی از سوی دولت را تایید و تصویب کرده بودند که امروز برای بررسی جزییات این موضوع وارد بحث شد.
وی افزود: نمایندگان ملت پس از استماع نظرات افراد موافق و مخالف در نهایت از مجموع 236 فرد حاضر با 141 رای موافق ، 75 رای مخالف و هفت مبتنی جزییات ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را تصویب کردند.
وی یادآور شد: پس از این مرحله این مصوبه نمایندگان مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان قانون اساسی ارجاع می شود تا پس از تایید برای ابلاغ به دولت واگذار شود.
امینی تاکید کرد: براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری - صنعتی ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: تلاش های دامنه داری در سال های اخیر برای جلب نظر نمایندگان مجلس به منظور موافقت آنان با پیوستن مهران به مناطق آزاد صورت گرفت که خوشبختانه امروز این رایزنی ها و تلاش های مجموعه نمایندگان استان ، استاندار و سایر مدیران اجرایی نتیجه داد.
وی ابراز امیدواری کرد استان ایلام در سایه تصویب منطقه آزاد تجاری مهران بیش از پیش در مسیر پیشرفت و توسعه بویژه از نظر مراودات تجاری و بازرگانی قرار گیرد.
مهران در 85 کیلومتری ایلام حدود 200 کیلومتر با عراق مرز دارد و سالانه حدود 2 میلیارد دلار کالای ایرانی از این مرز وارد این کشور می شود.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.