فرماندار ملکشاهی از مهار آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های کبیرکوه با تلاش نیروهای امدادی و مردمی خبرداد و گفت: علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

محمد تاسمه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این آتش‌سوزی گفت: ساعت 19 بعد از ظهر روز گذشته این آتش سوزی در ارتفاعات کبیرکوه و در منطقه کمابین روی داده است که این منطقه جزو مناطق کوهستانی و صعب العبور بوده و با توجه به اینکه این حریق پس از تاریک شدن هوا روی داد درخواست اعزام بالگرد برای خاموش کردن آتش سوزی اعلام شد ولی امکان پرواز بالگرد پس از تاریکی هوا وجود نداشت.

وی افزود: پس از بروز این واقعه ستاد بحران در فرمانداری با حضور دستگاه‌های متولی و مسئول تشکیل و هماهنگی‌ها برای مقابله با آتش سوزی انجام گرفت.
 
تاسمه عنوان کرد: با بسیج نیروهای امدادی از منابع طبیعی، محیط زیست و بکارگیری نیروهای بسیج و ناجا و در کنار آنها همراهی گروه‌های مردمی تلاش دامنه داری برای مهار این حریق روی داد که پس از ساعت ها تلاش این آتش‌سوزی بطور کامل مهار شد.
 
فرماندار ملکشاهی ادامه داد: این آتش سوزی در فاصله ۶ کیلومتری شهر ارکواز و از داخل شهر قابل مشاهده بود و همین مسئله باعث حضور نیروهای خودجوش مردمی‌شد و با وجود سخت‌گذر بودن و نبود راه دسترسی گروه‌ها توانستند در سریع ترین زمان خود را به منطقه برسانند و این اتش سوزی گسترده را مهار کنند.
 
تاسمه افزود: نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله‌ور شدن دوباره آتش به سرعت آن‌ را خاموش کنند.
 
وی گفت: هنوز علت این آتش سوزی معلوم نیست و بررسی های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.