به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی و تجلیل از شهدای کارمند ایلام اظهار داشت: کارمندان دولت و دستگاه های اجرایی با وجود سختی و کمبود منابع اعتباری و عمرانی جهادگرانه در حال تلاش و کوشش برای توسعه و رشد کشور هستند.
وی افزود: همه دولت های گذشته و دولت کنونی با وجود سختی ها و‌ چالش های ملی و بین المللی بانی اقدام های سازنده ای در کشور بوده اند و هدف دولتمردان و مسئولان توسعه و اعتلای ایران اسلامی در سطح داخلی و جهانی است و برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه این تلاش و همت های دولت برای آبادانی کشور ادامه دارد، یادآور شد: در استان کوچک ایلام نیز با نگاه ویژه دولت و تخصیص اعتبارات کلان ملی پروژه های بزرگی در حال اجرا است یا در آینده نزدیک اجرایی می شود.
وی راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید یا شروع به فعالیت مجدد واحدهای صنعتی نیمه فعال یا تعطیل را از اهداف اصلی دولت در استان ایلام برشمرد و گفت: با راه اندازی این واحدها شرایط اشتغال به کار برای افراد جویای شغل فراهم می شود.
وی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان ایلام خواست، طرح ها و پروژه های اشتغال زای متعددی را تعریف و تدوین کنند تا افراد جویای شغل با اخذ تسهیلات و سرمایه گذاری بتوانند این طرح ها را به پروژه های عملی تبدیل کنند.
استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام برای توسعه و عمران و اجرای پروژه های خود نیازمند جذب سرمایه گذاران است، افزود: باید بخشنامه ها و قوانین دست و پاگیر و بروکراسی های اداری موانع فعالیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی تعدیل و تسهیل شود تا این گروه های هدف بتوانند با سهولت در پروژه ها یا طرح های اشتغال زا ورود کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: شخصیت های دارای تریبون باید در کنار انتقادهای دلسوزانه و بیان معضلات به چرایی علل بروز و ایجاد آن مشکلات و ارائه راهکار برای رفع چالش ها نیز پردازند تا جامعه دچار التهاب و نگرانی نشود.
رئیس جشنواره شهید رجایی یادآور شد: باید آگاه باشیم که بیان صرف مشکلات در تریبون های رسمی عمومی موجب تخریب فعالیت ها و اقدام های دولت و‌ مسئولان و ناامیدی و یاس مردم و جامعه می شود‌.
وی در ادامه به موضوع تجلیل از شهدای کارمند نیز اشاره کرد و گفت: ایرانی اسلامی به برکت خون شهدا، ایستادگی مردم، رشادت رزمندگان، رهبری های داهیانه امام راحل و ایمان به خداوند توانست سرنوشت جنگ را بدون داشتن امکانات و تسهیلات جنگی و دفاعی به نفع خود تغییر دهد.
وی شهدا را اسطوره های ماندگار و سند مظلومیت و اقتدار ایران معرفی و تاکید کرد: در آن برهه زمانی عزم، اراده، همدلی، وفاق و اتحاد ملی باعث سربلندی کشور شد و اکنون نیز همین همراهی و همدلی مردم و مسئولان ایران را بر مشکلات و چالش ها فائق می کند.
به گزارش ایرنا در جشنواره شهید رجایی و تجلیل از شهدای کارمند که با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای دولت و دستگاه های اجرایی برگزار شد از 160 شهید کارمند و 25 دستگاه اجرایی برتر استان ایلام تقدیر شد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.