به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهراشنبه بعد از تصویب کلیات منطقه آزاد تجاری مهران اظهار داشت: بعد از تلاش های گسترده تمامی دلسوزان استان نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی در گذشته و حال، نماینده محترم ولی فقیه و مجموعه کارگزاران نظام و دولت در استان منطقه آزاد تجاری مهران به تصویب رسید.
وی این موفقیت بزرگ را به آحاد مختلف مردم شریف ایلام تبریک گفت و تصریح کرد: ایلام شایسته توسعه است و قطعا تصویب منطقه آزاد تجاری مهران آبستن تحولات بزرگ توسعه ای و اشتغالزایی فراوان برای استان خواهد شد و باید قدر این موفقیت بزرگ را دانست.
استاندار ایلام افزود: هر وقت در امورات پیش روی اتحاد وحدت داشته ایم موفق شده ایم و امروز حاصل و خروجی این اتحاد و وحدت را در این موفقیت بزرگ به نظاره نشسته ایم.
سلیمانی دشتکی در پایان ضمن عرض تبریک مجدد تصویب کلیات منطقه آزاد تجاری مهران گفت: از همه کسانی که در این راستا قدم برداشته اند و با اتحاد و وحدت خود زمینه ساز این موفقیت بزرگ شده اند تقدیر و تشکر می کنم.
وی افزود: امیدوارم که در دامه مسیر با اتحاد و وحدت مثال زدنی که اکنون در ایلام شکل گرفته است مسائل و مشکلات استان یکی پس از دیگرای از سر راه برداشته شود و آینده ای روشن در پیش روی ایلامیان عزیز قرار گیرد.
گفتنی است نمایندگان مجلس امروز در خانه ملت لایحه پیشنهادی از سوی دولت برای الحاق ۸ منطقه به مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ۱۲ منطقه جدید ویژه اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.
پس از بررسی و نکته نظرات افراد موافق و مخالف در نهایت این لایحه در مرحله کلیات با ۱۲۷ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده به تصویب رسید.
براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل(اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری - صنعتی ایجاد می شود.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.