خیرالله گراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقش جریان های سیاسی و تشکل های صنفی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و زمینه سازی برای مشارکت مردم در امور بر هیچ کس پوشیده نیست و با روی کار آمدن دولت یازدهم این رویکرد مورد توجه مسئولان قرار گرفته است تا این گروه ها بتوانند در فضایی آرام و بر طبق موازین قانونی به فعالیت های خود ادامه دهند.
وی افزود: دولت های مختلف و بویژه حکومت هایی که دارای ویژگی مردم سالاری و حکومتی مبتنی بر آرای عمومی هستند، وظیفه دارند شرایط و لوازم مورد نیاز را برای فعالیت جریان های سیاسی و تشکل های صنفی فراهم کنند.
مدیرکل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام با اشاره به رشد 125 درصدی احزاب سیاسی در این استان به شکل گیری دولت تدبیر و امید یادآور شد: قبل از دولت یازدهم تنها 24 حزب سیاسی دارای مجوز قانونی در سطح استان وجود داشت که هم اکنون 54 حزب و دفتر فرعی در سطح استان فعالیت می کنند.
گراوند با اشاره به اینکه صدور مجوز برای فعالیت 6 حزب دیگر نیز در دست اقدام است ، تاکید کرد: احزاب سیاسی از ظرفیت خوبی برای امید آفرینی و وفاق اجتماعی در جامعه برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: هرچه بتوانیم زمینه رقابت همراه با رفاقت میان گروه های سیاسی و تشکل های صنفی را فراهم کنیم، توسعه همه جانبه کشور در ابعاد اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی را به دنبال داشته که برآیند آن افزایش کارآمدی و پایداری نظام و ارتقای حس رضایت مندی عموم مردم از فعالیت مسئولان است و رمز موفقیت نظام های مردم سالار نیز در همین موضوع متبلور می شود.
گفتنی است خانه احزاب استان ایلام 23 اردیبهشت ماه امسال در محل سالن فرهنگسرای جوان واقع در میدان میلاد شهر ایلام افتتاح شد.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.