معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره): یکی از جدی ترین آسیب ها در مواجه با تفکر امام عدم توجه به وجوه مختلف فرمایشات و گرایش های ایشان است. این درست نیست که ما متناسب با موقعیت ها، نسبت به برخی فرمایشات ایشان دچار غفلت شویم. این کار از مصادیق تحریف معنوی شخصیت امام است

در سالروز آزادی خرمشهر جشنواره و نمایشگاه ملی دانشجویی خط و نقاشی خط روح‌الله گشایش یافت.

به گزارش جماران، جشنواره و نمایشگاه ملی دانشجویی خط و نقاشی خط روح‌الله  عصر دیروز (سوم خردادماه) در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

در این مراسم که با حضور دانشجویان، هنرمندان و علاقمندان به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری، معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) طی سخنانی گفت: ما دیروز در خدمت یادگار گرانقدر امام راحل بودیم. ایشان از برگزاری این مراسم خرسند بودند و از این اقدام تشکر کردند.

معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) ادامه داد: در مواجهه هنری با امام و اندیشه ایشان در نظر داشتن شخصیت چندوجهی و مشرب تلفیقی ایشان باید مورد توجه قرار بگیرد. امام هم فقیه است، هم فیلسوف و هم عارف. او مفسر قرآن نیز هست. ما شخصیتی مانند امام در تاریخ معاصر نداریم.

کمساری افزود: یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها در مواجه با تفکر امام عدم توجه به وجوه مختلف فرمایشات و گرایش‌های ایشان است. این درست نیست که ما متناسب با موقعیت‌ها، نسبت به برخی فرمایشات ایشان دچار غفلت شویم. این کار از مصادیق تحریف معنوی شخصیت امام است.

وی ادامه داد: همانطور که یادگار امام نیز می‌گوید نباید نگاه کاریکاتوری به این موضوع داشته باشیم و بخش‌هایی را کوچک و بخش‌هایی را بزرگ کنیم.

معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اظهار کرد: یکی از ضرورت‌ها توجه به مفهوم گفتمان‌سازی اندیشه امام است. اندیشه ایشان سند هویت نظام سیاسی و رفتار ماست. اولین کار این است که همواره گفتمان ایشان مورد اجتهاد و نقد و نظر قرار بگیرد. منظور ما امام تاریخی نیست بلکه امامی که اندیشه‌هایش در میان ما نفس بکشد.

کمساری ادامه داد: برای اینکه گفتمان تخصصی در بین مردم بیاید باید لاجرم آن را به محمل هنر بنشانیم و این کار رسالت اهالی هنر است. من با سفارش و ترغیب ناشیانه در این امر مخالفم. هنر تا از پشتوانه خلاقیت و جوشش برخوردار نباشد فایده‌ای ندارد.

کمساری همچنین به اجرای سمفونی روح‌الله توسط ارکست سمفونیک تهران در هشتم و نهم خرداد اشاره کرد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این رویداد سیدمحمد هاشمی، دبیر جشنواره ، با اشاره به نقش هنر در اشاعه فرهنگ این جشنواره را بازتابی از روح امام راحل دانست. او اظهار کرد: این جشنواره حاصل کوشش اندیشمندانی است که به عشق امام (ره) قلم به دست گرفتند.

در پی فراخوانی که آبان‌ماه سال ۹۵ منتشر شد حدود ۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که هشتاد و خورده‌ای از آنها برگزیده شد. ۱۱۰ دانشجو از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند که بیش از ۳۵ نفر آنها در مقطع فوق‌لیسانس و دکتری تحصیل می‌کردند. ۴۸ نفر دانشجوی لیسانس، ۸ دانشجوی کاردانی و ۲ طلبه از حوزه علمیه نیز به عشق امام قلم زدند. هاشمی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت دولت و دوستان برگزاری جشنواره طریق جاوید دوباره شاهد باشیم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در ادامه این مراسم محمدسعید نقاشیان به عنوان نماینده هیات داوران این جشنواره بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

در این مراسم برگزیدگان جشنواره ملی دانشجویی خط و نقاشی خط روح‌الله به ترتیب زیر معرفی شدند.

در بخش نستعلیق

رتبه اول هادی هنردوست

رتبه دوم سیدمرتضی جعفری

رتبه سوم سیدعلیرضا مطلبی

بخش شکسته نستعلیق

رتبه اول علی امین هیهاتی‌آذر

رتبه دوم محمد کرمی

رتبه سوم سارا سوزنده

بخش معلی

رتبه اول محسن زرکش

رتبه دوم یاسمین مهردادفر

رتبه سوم مریم جلالی

بخش ثلث

رتبه اول ستار ولی‌نژاد

رتبه دوم واحد ناصری

رتبه سوم سلمان نیازی

بخش نقاشی‌خط

رتبه اول فاطمه امینی

رتبه دوم محمود وطن‌خواه خانقاه

رتبه سوم سحر مظلومی

بخش حروف‌نگاری

رتبه اول فاطمه فرحزادی

رتبه دوم سیدحسین جعفرنژاد

رتبه سوم مهری بی‌دل

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.