رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: در هفته دولت 28 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 229 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، سیدمجید موسوی عصر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، 28 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 229 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. از اعتبار ذکر شده 187 میلیارد ریال در قالب تحصیلات بانکی و 42 میلیارد در قالب اعتبار از طریق منابع دولتی تامین شده است.

موسوی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 259 اشتغال در تمام شهرستان‌ها اجرا می‌شود. بیشترین پروژه‌های افتتاحی در نظرآباد با 10 طرح، کرج و طالقان هر یک 4 طرح، فردیس 3 طرح و اشتهارد با کمترین تعداد پروژه با 2 طرح پروژه آماده بهره برداری است.

موسوی گفت: عمده طرح‌ها به ترتیب 11 طرح تولیدات گیاهی و  گلخانه، 10 طرح آب و خاک، 2 طرح صنایع تبدیلی، 4 طرح آبی  و 1 طرح عشایری و در مجموع 28 طرح افتتاح می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در استان البرز 25 هزار هکتار باغات وجود دارد که عمدتا درجه یک کشوری هستند با 43 هزار زراعت که از لحاظ عملکردی بی نظیر هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: کل میزان تولیدات زراعی 910 هزار تن، کل میزان تولیدات باغی 535 هزار تن و کل تولیدات دامی 453 هزار تن است.

وی با اشاره به مساحت کوچک البرز نسبت به سایر استانها، اظهار داشت: از نظر متوسط تولید گندم، رتبه اول کشور در واحد سطح به میزان 5هزار و 400 کیلوگرم در هکتار قرار گرفته ایم و رتبه متوسط محصول جو به بالای 4 هزار و 200 کیلو رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در پاسخ به تذکر خبرنگار ایلنا مبنی بر نظارت بر کشت محصولات کشاورزی، گفت: این نظارت هم در مزارع و هم در گلخانه‌هایی که محصور هستند قابل توجه است و باید برای جلوگیری از کشت محصولات غیر مجاز به کرات به کارشناسان اعلام می شود که نظارت دقیق صورت گیرد.

موسوی با اشاره به محصولات کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: البرز رتبه اول کشت آلو، توت فرنگی و گل لاله را کسب کرده و در تولید قارچ، هلو، شلیل، تخم مرغ و مرغ تخم گذار رتبه دوم کشور را به دست آورده است. 

وی گفت: بزرگترین طرح های کشاورزی به منظور بهره برداری از پساب 2 هزار هکتار از اراضی ماهدشت است که پس از تصفیه با همکاری محیط زیست و امور آب به زیر کشت رود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در ارتباط با اشتغال، استان را جزو بزرگترین واحد تولیدی بخش خصوصی در استان دانست.

این مدیر استانی به امور سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: دولت در راستای اشتغال، تسهیلات 4 درصدی در مناطق محروم و وام 6 درصدی در مناطق روستایی تخصیص داده است.

موسوی گفت: 274 طرح از سال گذشته به مبلغ 219 میلیارد تومان، اشتغال زایی قابل توجهی خواهد داشت. سهمیه اشتغال جهاد کشاورزی در سال گذشته هزار و 560 نفر بود که بالاتر از این تعداد انجام شد. امسال با هزار و 800 نفر اشتغال، 83 درصد تعهدات انجام شده. همچنین بالای 3 هزار و 800 نفر تسهیلات بانکی پرداخت کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.