به گزارش ایرنا، عباسعلی نوبخت روز شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی اطفا حریق در مرکز آموزشی جوانشیر البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بسیاری بر این باورند که جنگل فقط تولید کننده چوب هستند در حالیکه فواید آنها بسیار است.
وی بیان داشت: ذخیره سازی آب باران و برف توسط جنگل و آزاد سازی این آب ها از مهم ترین فواید جنگل ها بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: بیش از2 میلیون هکتار سطح جنگل های شمال کشور است، طبق بررسی های علمی ، ضعیف ترین جنگل ها نیز قادر هستند در طول یک سال 500 متر مکعب آب در هر هکتار در خود ذخیره و به تدریج آن را آزاد کنند، اگر این قدرت ذخیره آب را در وسعت جنگل های شمال ضرب کنیم بیش از 3 میلیارد مترمکعب آب را در طول یک سال می توانند ذخیره و سپس آزاد سازی کنند.
نوبخت گفت: با این آمار مشاهده می شود که قدرت ذخیره آب یک سال جنگل های شمال کشور که قابل تصفیه شدن است از ظرفیت سد کارون بیشتر است.
وی با بیان اینکه سال گذشته مقرر شد هیچ اصله درخت سرپا از جنگل های شمال کشور قطع نشود خاطر نشان کرد: این درختان برای حفظ، احیاء و توسعه پوشش های گیاهی کشور ضروری است.
نوبخت ادامه داد: درختان و جنگل در کنار ذخیره آب نقش مهمی در تولید اکسیژن دارند به نحوی که هر هکتار جنگل در طول یک سال 2و نیم تن اکسیژن و برابر اکسیژن مورد نیاز 10 نفر را تامین می کند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.