به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا کریمی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، با گرامیداشت روز صنایع دفاعی، روز پزشک و داروساز، هفته دولت و عید غدیر، افزود: ازصدر اسلام تا کنون دشمنان همواره تلاش می کنند تا به اسلام و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به انقلاب و نظام آسیب بزنند.
وی با اشاره به قطع روابط ایران و آمریکا از سال 59، اظهار داشت: در این دوران دشمنان با تحریم، تهدید، تخریب، تهاجم فرهنگی و حتی اجماع برعلیه مسلمانان به دنبال آسیب رساندن به اسلام و انقلاب بودند.
خطیب جمعه کرج یادآورشد: در تعابیر قرآن کریم هم هست که دشمنان بر علیه مسلمان دست به توطئه می زنند تا بحران ایجاد کنند که خداوند در قرآن فرموده اند از آنها نترسید، خداوند در قرآن می فرمایند از من بترسید تا حمایت من را داشته باشید.
وی با اشاره به مناسک حج توسط پیامبر اکرم (ص) و اهداف پیامبر اسلام از آن، اضافه کرد: در این مانورباشکوه وحدت، عظمت و صفوف به هم پیوسته مسلمانان به نمایش گذاشته شد تا دشمنان درس بگیرند و حلقه وحدت در بین مسلمان مستحکم شود.
خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: رسول اکرم (ص) در مناسک حج سه هدف مهم که شامل آموختن احکام مناسک حج، نشان دادن وحدت مسلمانان و تعیین سرنوشت اسلام که همان انتخاب جانشین بود را دنبال کرد.
کریمی بیان داشت: حضرت علی (ع) در عید غدیر جانشین پیامبر اکرم (ص) شد که باید همه آن را مطالعه کنیم تا با عمق غدیر آشنایی بیشتر پیدا کنیم.
وی در ادامه سخنانش به هشتم شهریور ماه روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر پرداخت و گفت: همه مسئولان از جمله دولتمردان باید برای خدمت به مردم از این دو شهید الگوبرداری کنند.
وی اظهارداشت: هفته دولت نزدیک است و همه کارگزاران باید در راه خدمت به مردم تلاش کنند چون خدمت به مردم ارزشمند است، لذا دولتمردان در این راه حرکت کنند.
امام جمعه موقت کرج به وقایع اخیر کشور اشاره کرد و خاطرنشان شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، افراد پاکدست در اداره ها، نهادها و... کم نیستند و نیروی فعال و دلسوز در جامعه زیاد داریم.
کریمی یادآورشد: در جامعه مشکلاتی وجود دارد اما بسیاری از آنها بر گردن دیگران نیست که از آن جمله می توان به ربا خواری، کم فروشی، حرام خواری، بی انصافی، دروغ، تهمت، منکرات، بی نمازی، بی ثباتی و توهین اشاره کرد، برای خروج از این مسائل باید برگشت، استغفار و توبه کرد، زیرا گناه خطرناک است.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.