به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه در خصوص بررسی روند پیشرفت آزادراه تهران-شمال که ظهر یکشنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با بیان اینکه این آزادراه اهمیت ملی دارد، افزود: بر این اساس با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر اینکه البرز منتفع می شود، بار ترافیک ملی نیز به جد کاهش می یابد.
وی ادامه داد: محور تهران-کرج-چالوس حدود 185 کیلومتر است که تردد مسافران از آن استهلاک خودرو، مصرف سوخت، هزینه و وقت بسیاری را صرف می کند.
نجفی با اشاره به اینکه بهره برداری از آزادراه تهران –شمال سالانه بیش از هزار میلیارد تومان صرفه جویی در سوخت را همراه دارد، گفت: آزادراه تهران-شمال مسیر 185 کیلومتری تهران به چالوس را به 121 کیلومتر تقلیل می دهد.
وی افزود: این آزادراه در 4 فاز تعریف شده که بخشی از آن در استان البرز قرار دارد که طی جلسات مستمر و مجدانه پیگیر حل موانع و تسریع در روند پیشرفت آن هستیم.
استاندار البرز اضافه کرد: در این پروژه پیمانکار، دولت و بنیاد مستضعفان درصدد سرعت دهی به زمان بهره برداری هستند.
نجفی گفت: در مسیر اجرای پروژه موانعی با سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، آب منطقه ای و بعضا گلایه های محلی وجود دارد که اگر در زمان مقرر و بموقع در راستای حل آنها اقدام نشود ممکن است موجبات توقف را فراهم کند، از این رو با رصد دقیق تدابیر لازم اتخاذ می شود.
وی خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات صورت گرفته، فاز اول پروژه از همت تا شهرستانک، در صورت حل موانع تا پایان سال به بهره برداری برسد.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.