به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه هم اندیشی با اعضای سازمان های مردم نهاد استان که بعد از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تبریک روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی به فعالان این عرصه، افزود: این گردهمایی فرصتی مغتنم است برای دیدار و گفتگو با کسانی که با تمام وجود و بدون هیچ اجباری در جهت تحقق منافع عمومی تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه بجای جلسات سالانه، علاقمند به برگزاری چنین نشست هایی به دفعات در سال هستیم، ادامه داد: این نشست ها بسیار لذت بخش هستند چراکه بدون سازمان های مردم نهاد بدون اهداف سیاسی در خدمت مردم هستند.
نجفی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری مبنی بر تسریع در اعطای مجوز تاسیس سمن ها، گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد سازمان های مردم نهاد از 7 هزار به 14 هزار سمن رسید ولی این رشد در البرز 3 برابر بوده است.
وی افزود: به طور طبیعی رشد، شکوفایی، توسعه و توفیق هر دولت و نظامی منوط به ارتباط موثر با مردم، بخش خصوصی، تشکل ها و نهادهای غیرانتفاعی است، از این رو دولت تدبیر و امید با درک صحیحی از این امر، بستری مناسب برای فعالیت سمن ها و بخش خصوصی فراهم کرده است.
*سمن ها بدور از اهداف سیاسی و اقتصادی در جهت تحقق منافع عمومی حرکت می کنند
استاندار البرز اضافه کرد: در این نشست نمایندگان سمن ها، صحبت های بسیار درستی را ارائه دادند و با توجه به اینکه بدور از منافع شخصی و در جهت گره گشایی از مشکلات جامعه بیان شد به دل و جان ما بعنوان خدمتگزاران مردم نشست.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت سمن ها در عرصه های مختلف گفت: البرز، استانی ویژه در کشور محسوب می شود چراکه نرخ بالای مهاجرت، آسیب های اجتماعی، رشد روز افزون جمعیت و بسیاری موارد دیگر این استان را در زمره استان های دارای اهمیت کشور قرار می دهد.
*مدیران استان باید گوش شنوای دغدغه های مردم باشند/مردم حق دارند جایی برای بیان عقاید خود داشته باشند
نجفی افزود: مهاجرت افرادی با ویژگی های خاص که گاها به ناچار این استان را برای سکونت انتخاب کرده اند، در برخی موارد مشکلات بزرگی را ایجاد می کند چراکه عموما افرادی تاثیر پذیر هستند که با یک فشار فکری کوچک، مطالبات خود را به گونه ای نادرست بیان می کنند.
وی خاطرنشان کرد: همواره به مدیران و مسئولان استان تاکید و توصیه داشته ام که گوش شنوای صحبت ها و دغدغه های مردم باشند چراکه مردم حق دارند جای مناسبی برای بیان عقاید خود داشته باشند.
استاندار البرز با اشاره به تحقق حقوق شهروندی که از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است، گفت: تشکیل سمن ها و فعالیت آنها بخشی از این امر است که دولت با بها دادن به این تشکل های مردم نهاد موجبات ابراز عقیده و تصمیم سازی مردم را فراهم کرده است.
*به جد درصدد ایجاد بستری برای تشکیل خانه سازمان های مردم نهاد هستیم
وی افزود: ایجاد خانه تشکل های مردم نهاد اصلی ترین مطالبه سمن ها در این نشست بود از این رو به جد درصدد ایجا بستری برای تحقق این امر هستیم، البته سمن ها با توجه به جایگاهی که دارند هیچگاه انتظارات مالی و اعتباری از نهادهای دولت ندارند.
نجفی عنوان کرد: می توان با استفاده از امکانات بلا استفاده موجود در استان زمینه ایجاد خانه تشکل های مردم نهاد فراهم کرد.
*حفاظت از محیط زیست البرز را با توسعه راه ها در دستور کار قرار دادیم
وی گفت: از بدو مسئولیت در استان البرز با توجه به پیشینه این استان و هویت باغشهری کرج، درصدد اقدام برای حل مشکلات زیست محیطی و ریشه یابی آلودگی ها بوده ام.
استاندار البرز افزود: یکی از اهم موانع ترافیک و عدم زیرساخت های مناسب در حوزه راه ها بود که با پیگیری های جدی یکی پس از دیگری موانع را برداشته و روند پروژه ها را تسریع کردیم.
*پروژه های راه سازی البرز با سرعت در حال تکمیل است
وی ادامه داد: برخی از این پروژه ها بدلیل مشکلات و موانع بزرگی که حل آنها بسیار دشوار بود، بلاتکلیف رها شده و یا به کندی پیش می رفت، ولی اکنون با تسریع و تسهیل در این روند بزودی شاهد بهبود وضعیت راه های استان خواهیم بود.
نجفی اضافه کرد: بزودی فاز یک آزادراه تهران –شمال به بهره برداری می رسد و ادامه بزرگراه همت در البرز زیربار ترافیک می رود، همچنین با افتتاح راه آبیک-چرمشهر بخش بزرگی از تردد خودروهای سنگین از شهرها خارج شده و بار آلودگی و ترافیک به جد کاهش می یابد.
وی گفت: قطار شهری کرج نیز که مدت ها با مشکل مواجه شده و در خواب عمیقی فرو رفته بود نیز طی پیگیری های صورت گرفته کار خود را سرعت بخشید.
1535/74111
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.