مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اعلام اجرای بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان کرج، اضافه کرد: فعالیت صندوق اعتبارات خرد با مشارکت زنان روستایی کشاورز، گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا روشن‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار استان البرز، اظهار داشت: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی و مقابله با بحران کم آبی، توسعه سامانه های نوین آبیاری در سطح باغات و مزارع شهرستان کرج در دست اجرا است.

وی افزود: در این راستا عملیات اجرایی طرح بزرگ آبیاری تحت فشار در سطح اراضی کشاورزی ماهدشت کرج شروع شده است که با اجرای این طرح بیش از 2 هزار هکتار از باغات منطقه تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار گرفته و حدود 50درصد از مصرف آب، صرفه جویی خواهد شد.

روشن نژاد تصریح کرد: کشاورزان و باغداران میتوانند به منظور صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی موجود برای تجهیز نمودن مزارع و باغات به سامانه های نوین آبیاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج مراجعه و از تسهیلات ویژه و بلاعوض دولتی در این خصوص بهره‌مند شوند.

افزایش اعتبارات خرد با مشارکت زنان کشاورز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج در ادامه از فعالیت های این مدیریت در حوزه اعتبارات خرد زنان روستایی خبر داد و ضمن بیان ظرفیت ها و توانمندی های زنان در توسعه فعالیت های کشاورزی به نقش صندوقهای اعتبارات خرد از طریق فراهم کردن زمینه های مشارکت بیشتر زنان روستایی و عشایری در فعالیت های کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: زمینه های مختلفی برای ایجاد اشتغال روستایی در حوزه های مختلف کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی وجود دارد که دسترسی زنان روستایی به اعتبارات میتواند به عنوان موتور محرک تولید، سهم به سزایی در امنیت غذایی و توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشد.

روشن نژاد با بیان اینکه از سال 1385 یک مورد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای کندر این شهرستان تأسیس شده است؛ اذعان داشت: در حال حاضر اقدامات اجرایی طرح از جمله انتخاب تسهیل گر، آموزشهای کارآفرینی در حوزه اشتغال روستایی، آموزش تسهیل گری و انتخاب هیأت مدیره صندوقها در شش روستای ولایت رود، نساء، کلوان، شهرستانک، ملک فالیز و تکیه سپهسالار صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج با اشاره به اینکه برخی صندوق‌ها به بانک عامل معرفی و نسبت به تجهیز پس انداز اعضاء و افتتاح حساب مشترک اقدام کرده‌اند، گفت:  بزودی این اعضاء از تسهیلات اعطایی برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه این طرح در سایر روستاهای شهرستان که ظرفیت تأسیس صندوق اعتبارات خرد را دارا باشند در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.