به گزارش ایرنا، ابراهیم نوروزی فر درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: حضرت زینب (س) اولین خبرنگار اسلام بود که واقعه کربلا را برای مردم روایت کرد که پس از گذشت 1400 سال این رویداد مهم در دل مردم زنده و ماندگار است لذا در شرایط کنونی اهالی رسانه نیز باید این گونه عمل کنند.
وی اظهار داشت : رسانه‌ها باید به‌عنوان رصد کنندگان جامعه ، حرکت مردم و مسئولان را در خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین جنگ رسانه ای دشمن با نگاه کارشناسی تشریح و تبیین کنند.
وی از اصحاب رسانه به‌عنوان رکن چهارم جامعه و نماینده افکار عمومی یاد کرد و خاطر نشان شد: اصحاب رسانه تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ رسانه ای دشمن اقدامات خوبی انجام نداده‌اند.
وی بیان داشت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه‌ها است.
و ی یاد آور شد: رسانه‌ها با اشراف به داده‌ها و اطلاعات لازم این حوزه می‌توانند موجب فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در بین مردم و همچنین نقش مهم خود در عرصه اطلاع رسانی به مردم با هدف پیشگیری از سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات مردم در رسانه های خارجی را با توان بیشتر به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در آستانه بلوغ 40 سالگی مورد آماج حملات سخت رسانه ای دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: برای مبارزه با دشمن اهالی رسانه نیز باید متحد شوند .
مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز با اشاره به اینکه هنوز ادبیات مشترکی در حوزه اقتصاد مقاومتی بین مردم و مسئولان وجود ندارد، بیان کرد: برای رسیدن به فهم و ادبیات مشترک اقتصاد مقاومتی، رسانه‌ها باید این موضوع را در قالب کار رسانه‌ای فرهنگ‌سازی کنند.
نوروزی فر مطالبه گری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مسئولان مهم‌ترین راهکار در تحقق آن در کنار تبیین اقتصاد مقاومتی بین مردم و فرهنگ‌سازی قلمداد کرد.
وی آگاهی دهی رسانه‌ها به مردم دررسیدن به خودکفایی و ایستادگی در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان و استفاده از سرمایه‌های ملی و مردمی را از مهم‌ترین راهکارها تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وی با تأکید به اینکه دشمن با مأیوس شدن از جنگ نظامی تلاش دارد با فشارهای اقتصادی و فرهنگی در کشورمان به اهداف خود برسد، توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب را مهم‌ترین راهبرد در مقابله با فشار دشمنان و حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد.
نوروزی فر تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش برای برون رفت از مشکلات دانست و گفت: این مهم نیاز به خودباوری و عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.