به گزارش ایرنا، مطابق با تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در شهرهای با جمعیت بیشتر از ٢٠٠ ‌‌هزار نفر و مراکز استان ها، شهردار با پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور انتخاب می شود و در دیگر شهرها نیز گزینه مورد نظر از سوی شورای شهر معرفی شده و استاندار حکم شهردار را صادر می کند.
گزینه شهرداری از سوی شورای اسلامی شهر به وزارت کشور معرفی می شود و بر اساس قانون پس از اخذ استعلامات توسط وزارت کشور ظرف 10 روز نتیجه اعلام می شود.
با شروع فعالیت شورای پنجم شهر کرج اصغر نصیری به عنوان شهردار انتخاب شد و پس از چند ماه و به دلیل برخی اختلاف نظرها، وی استعفای خود را در اواخر فروردین ماه امسال تقدیم شورا کرد.
حکم نصیری در اواخر شهریور ماه سال به شورای اسلامی شهر کرج ارسال شد و این مسئول طی این مدت با چالش های مختلف در این کلانشهر مواجه شد که ادامه کار را در این شهر به صلاح ندانست و با استعفای خود باعث شد تا شورای اسلامی شهر کرج مجبور به انتخاب سرپرست برای شهرداری شود.
بلافاصله اعضای شورای شهر کرج با نشستی محمد رضا احمدی نژاد را به عنوان سرپرست شهرداری کرج انتخاب کردند و با برگزاری نشست های مختلف در نهایت پس از حدود ۵۰ روز، مجید غلام سریزدی به عنوان شهردار کرج انتخاب شد.
در نشست روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه سال جاری شورا کرج که با غیبت 3 عضو شورا همراه بود 20 گزینه برای شهرداری کرج مطرح شد که غلام سریزدی به عنوان نخستین گزینه مطرح رای گیری شد.
در این رای‌گیری مجید سریزدی با ۹ رای موافق و یک رای سفید از مجموع ۱۰ رای داده شده، به ‌عنوان گزینه اصلی برای شهردار کرج معرفی شد.
این انتخاب شورای شهر کرج نیز پس از حدود 40 روز از سوی وزارت کشور مورد تایید قرار نگرفت و رد صلاحیت وی به شورای اسلامی شهر کرج به صورت کتبی اعلام شد.
محمد رضا احمدی نژاد سرپرست شهرداری کرج گزینه بعدی شورای اسلامی شهر کرج برای شهرداری بود که در 3 مرداد ماه جاری با 8 رای اعضای شورا به عنوان شهردار منتخب انتخاب شد.
روز گذشته محمدنبیونی رییس شورای اسلامی شهر کرج در گفت وگویی با ایرنا اعلام کرد که صلاحیت محمدرضا احمدی نژاد نیز برای تصدی منصب شهرداری کرج رد شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب شهردار کرج می بایست در اسرع وقت اقدام کرد.
مرکز استان البرز به عنوان چهارمین کلانشهر کشور از مشکلات بسیاری در حوزه های زیرساختی و توسعه ای رنج می برد که تعیین تکلیف هر چه سریع تر مدیریت شهری متناسب با شرایط موجود، از آشفتگی بیشتر آن جلوگیری می کند.
کرج را می توان کلانشهری ملی دانست و هر یک از مشکلات موجود در آن می تواند پایتخت و استان های همجوار را تحت تاثیر خود قرار دهد، بنابراین مدیریت شهری در کرج مدیریتی در قد و قواره ملی است.
ترافیک های سنگین بزرگراه تهران - کرج - قزوین که از میان این کلانشهر عبور کرده و شهروندان کرجی را همواره می آزارد و ضرورت تکمیل ابرپروژه های در دست احداث در این خصوص نظیر بزرگراه همت، کنارگذر شمالی کرج، کنارگذر جنوبی البرز و فاز نخست آزادراه تهران - شمال نیازمند پای کار بودن مدیریت شهری در کرج است، گرچه این پروژه ها در سطحی ملی هم پیگیری می شود.
موضوع مدیریت پسماند و ضرورت ساماندهی آن که امروز یکی از مشکلات اساسی در این کلانشهر محسوب می شود نیز دیگر موضوعی است که ضرورت تعیین تکلیف سریع تر مدیریت شهری کرج را بیش از پیش آشکار می سازد.
تکمیل پروژه مترو کرج به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم در بخش حمل و نقل که سال ها از آغاز آن می گذرد و گرفتار مشکلات و مصائب متعددی است، در گروه استقرار هرچه زودتر مدیریت شهری کلانشهر کرج و پیگیری آن است، گرچه در این مورد نیز با پیگیری های استانداری و مساعدت دولت گشایش خوبی حاصل شده است.
پروژه های کلان دیگری نیز در این کلانشهر وجود دارد که تعیین تکلیف فوری مدیریت شهری را ضروری می سازد و خواسته شهروندان نیز انتخاب شهرداری توانمند برای شهرشان است.
7410/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.