سرهنگ علی فتحیان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: با توجه به بازدید صورت گرفته توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان البرز از محوطه قوهه ساوجبلاغ ، مشاهده شد که یک فرد در اراضی این تپه تاریخی ساخت وساز غیر مجاز انجام داده است .

وی افزود: به رغم اینکه به این فرد خاطی اخطار قانونی داده شد اما وی به اخطارها توجه نکرد که با دستور مراجع قضایی ، ساخت وساز غیر مجاز اطراف تپه تاریخی قوهه تخریب شد.
فتحیان گفت: با حکم دستگاه قضایی و همکاری نیروهای انتظامی و شهرداری چهارباغ حکم صادره اجرا و رفع تعرض و تصرف با تخریب کامل ساخت و ساز صورت گرفت.
این مسئول اظهارداشت:نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی بر حسب وظیفه خود به صورت شبانه‌روزی مشغول حراست و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی استان هستند و با تعامل و جدیتی که در سیستم قضایی وجود دارد قطعا در مقابل افراد سودجو و تخریب گران آثار تاریخی با تمام قوا ایستادگی خواهیم کرد و اجازه هیچ گونه تعرضی را به این آثار نخواهیم داد.
وی ازمردم البرز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را با شماره تماس

32829118- 026 مرکز پاسخگویی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و یا ادارات میراث فرهنگی شهرستان های مربوطه اطلاع دهند.
طبق اسناد، محوطه تاریخی قوهه محل سکونت مردمانی در دوره پیش از تاریخ و دوران قبل از اسلام و دوران اسلامی بوده است.
این محوطه شامل تپه ای به ارتفاع 17 متر و محوطه باستانی آن در موقعیت روستای قوهه از توابع شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.