مهدی جوهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی گذشته تعداد دوازده مدرسه درشهرستان‌های کرج و نظرآباد به‌صورت آزمایشی این طرح را اجرا کردند.
وی اظهارداشت: در سال تحصیلی 98-97 نیز طرح نماد در همه مدارس شهرستان نظرآباد که حدود140 مدرسه است و تعداد 25 هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در آن تحصیل می‌کنند در حال اجراست.
وی اجرای این طرح در شهرستان نظرآباد را اقدامی مثبت و فرصتی مناسب برای پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی در میان جامعه دانش‌آموزی این شهرستان دانست و تصریح کرد: اعتبارات لازم برای این برنامه ملی پیش‌بینی‌شده است.
وی اضافه کرد: لازم است مسئولان شهری نظرآباد با هماهنگی و همراهی یکدیگر از فرصت به وجود آمده نهایت بهره­ را برده و نسبت به اجرای دقیق آن کوشا باشند.
جوهری با اشاره به اینکه طرح ملی نماد برای 30 هزار دانش آموز البرزی در حال اجراست ، یادآورشد: طرح نماد همه دانش آموزان مدارس شهرستان نظرآباد و 6 مدرسه آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج را تحت پوشش قرار داده است.
وی با بیان اینکه طرح نماد با هدف توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار در مدارس کشور در حال اجراست،اظهارداشت:گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با چک‌لیست‌های منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله اهداف دیگر این طرح آموزشی - مهارتی است.
وی بیان داشت: برنامه ملی نماد به دلیل ظرفیت ائتلافی و چند سازمانی می‌تواند از جمله برنامه‌های اثربخش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول در ذیل شاخص مدرسه سالم توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی و رفتار پرخطر دانش‌آموزان دارد.
وی گفت : این طرح از آنجایی که به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه‌ای است.
وی در ادامه به ویژگی‌های طرح نماد پرداخت و ادامه داد: از جمله این ویژگی ها توجه به عوامل مخاطره‌آمیز است به طوری که هم به آموزش و توانمندی و نیز به کاهش عوامل محیطی توجه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.