رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر کرج، گفت: اگر بهترین برنامه ریزی ها در حکومت محلی صورت گیرد ولی نظارتی بر آن نباشد، دستیابی به اهداف با مخاطره روبرو و اطمینانی نیست که منابع مالی مدیریتی شهر، صحیح بکار گرفته شوند.

به گزارش ایلنا، احد رسولی امروز در نطق پیش از دستور در ابتدای هشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با طرح سئوالی ادامه داد: شهروندان در برابر عوارضی که می پردازند، چه خدماتی را دریافت می‌کنند و آیا این خدمات در بهبود کیفیت زندگی شهروندان موثر است؟

وی گفت: اگر بهترین برنامه ریزی ها در حکومت محلی صورت گیرد ولی نظارتی بر آن نباشد، دستیابی به اهداف، با مخاطره مواجه خواهد شد و هیچ اطمینانی وجود ندارد که منابع مالی مدیریتی شهر، صحیح بکارگرفته شوند.

رسولی با اشاره به تعداد 173 نیروی قراردادی در منطقه یک شهرداری کرج، خاطرنشان کرد: مدارک تحصیلی شاغلین، بدین شرح است؛ 1 نفر معادل دکتری، 9 درصد فوق لیسانس، 24 درصد لیسانس، 12 درصد فوق دیپلم، 25 درصد دیپلم، 3 درصد دوم نظری، 11 درصد راهنمایی، 12 درصد ابتدایی و 4 درصد بی سواد هستند.

این مسئول شهری ادامه داد: اینجانب به همراه نمایندگان هیئت امنای اسلام ‌آباد و کارشناسان و مدیرانی از منطقه یک شهرداری کرج از پروژه های نیمه تمام منطقه اعم از؛ سایت اداری جدید منطقه، رینگ 30 متری تپه مرادآب، دفتر تسهیلگری بافت فرسوده منطقه، پروژه های مشارکتی در پارک ایران زمین و املاک واقع در ضلع شرقی میدان بهارستان و همچنین ضلع جنوب غربی میدان استقلال بازدید به عمل آوردم که طرحِ «رینگ تپه مرادآب» یکی از طرح های مورد توجه بود و تاکید بر این بود تا شهروندان از روندِ پیگیری مسئولان شهری اطلاع حاصل کنند.

به گفته عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج، بافت فرسوده یکی از معضلات اساسی شهرهای امروز کشور است که کرج نیز از آن بی‌نصیب نمانده است. چنین بافت‌هایی که بنا بر تعاریف سه ویژگی ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری را دارا هستند، عموماً در مناطق حاشیه‌ای شهر به چشم می‌خورند اما کرج دارای محدوده‌هایی‌ست که این تعاریف را متفاوت و متمایز می‌کند. اسلام‌آباد، محدوده‌ای در قلب کلانشهر کرج است که متاسفانه به دلیل بی‌اعتنایی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ناصحیح گذشته، از نظر کالبدی اوضاع بسیار نامطلوبی دارد و همین موضوع سبب گلایه‌ها و ناراحتی ساکنان شده است.

رسولی در ادامه بیان داشت: طی سال‌های گذشته طرح‌ها و لوایحی برای احیای بافت فرسوده اسلام‌آباد به تصویب رسیده است که متاسفانه به دلایل گوناگون مانند کمبود بودجه یا عدم انطباق مطالعات طرح با وضع موجود به سرانجام نرسیده است. در صورتی که اسلام‌آباد هم از نظر مساحت هم از نظر موقعیت قرارگیری، ظرفیتِ بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری، تفریحی و تجاری دارد. درست همان‌طور که در طرح «مهندسان مشاور شاران» در سال‌های گذشته چنین عملکردی برای محدوده در نظر گرفته شد اما به دلیل اینکه مطالعات امکان‌سنجی اقتصادی در آن لحاظ نشده بود، این طرح بی‌سرانجام ماند.

وی در پایان با بیان اینکه امسال به همتِ کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرج، شهرداری ملزم به پیگیریِ این مطالعات شد تا بتوان در اسرعِ وقت بسته‌های سرمایه‌گذاری را در اختیارِ علاقه‌مندان قرار داد، خاطر نشان کرد: نامِ طرح «رینگ تپه مرادآب» است که عملیات اجرایی آن سالِ 1396 با تجهیز کارگاه پیمانکار در ضلع جنوب شرقی تپه و برِ خیابان شریعتی، آغاز شد. هدف از اجرای این رینگ، آماده‌سازی زمین و ایجادِ دسترسی به محدوده‌های بالادست و پایین‌دست است تا بتوان زمین را برای جانمایی کاربری‌های تجاری، تفریحی و خدماتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.