فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اخبار نادرست و پیام غیر واقع، ایجاد شایعه و در نهایت عدم اعتماد و ناامنی جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران استان البرز ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران، رسالت سنگینی بر عهده دارند و آن رساندن اخبار صحیح به مردم است.

وی افزود: اگر اخبار به درستی به مخاطب منتقل نشود، این پیام غیر واقع، منجر به بروز شایعه و در نهایت عدم اعتماد و ناامنی در جامعه خواهد شد.

سردار محمدیان با اشاره به گذشت 10 ماه از فعالیت و حضور خود در البرز به نظرسنجی اخیر نیروی انتظامی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمان دو قائله اغتشاش دی‌ماه گذشته و مردادماه جاری را پشت سر گذاشتیم که به واسطه تاکید، نظارت مستقل و سعه صدر پلیس و فرماندهان خوب، عملکرد نیروی انتظامی، کمترین تاثیر منفی را در جامعه گذاشته است.

وی ضمن تاکید بر تعامل سازنده با تمام خبرنگاران، تصریح کرد: با کمال میل از انتقال نظرات اصحاب رسانه خوشحال می‌شویم چراکه ارتباط باعث انتقال اخبار سریع، دقیق و صحیح به جامعه خواهد شد و در نهایت از انتشار شایعات جلوگیری می‌ شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما، آموزش مردم و ارسال پیام‌های آموزشی در انتهای اخبار است که مردم عبرت بگیرند و عبرت دیگران نشوند.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود کارهای عقب افتاده بیش از انتظار در سالهای گذشته و با درنظر گرفتن اتفاقات و حوادث ماههای اخیر، هنوز موفق به اجرای برنامه هایی اصلی خود نشدیم.

سردار محمدیان ابراز امیدواری کرد که به زودی در بحث اجرا، نظارت و آثار برنامه های جدید از رسانه ها برای معرفی آنها، کمک خواهیم گرفت.

وی با عنوان اینکه دنبال تعریف و تمجید نیستیم، ادامه داد: گاهی تنبیه و ضرر برای انتشار خبر می تواند برای کشف و لطمه نخوردن آن کمک کند و یا اظهار نظر صحیح یا اشتباه می تواند خوشبینی و ببینی در جامعه ایجاد کند.

وی گفت: از همیاری با اصحاب رسانه، خوشحالیم و امیدواریم این صداقت و همکاری ادامه پیدا کند.

️سرهنگ سیدمحمدرضا خسروی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز نیز ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران حاضر در نشست امروز، گفت: امنیت، نعمت بزرگی ا‌ست که قابل لمس نیست مگر زمانی که ازدست برود.

وی افزود: با تمام توان برای حفظ امنیت تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.