به گزارش ایرنا، منصور اردستانی روز دوشنبه در گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد و اداری آموزش و پرورش البرز افزود: بالاترین مصلحت سازمان قانون گرایی ، حفظ حقوق بیت المال و مردم است.
وی اظهار داشت: برای تقویت سلامت اداری در آموزش و پرورش ، اقدام به برگزاری دور های ه آموزشی – توجیهی در استان ها کرده ایم.
اردستانی با اشاره به اینکه این دوره های آموزشی نیز به همت هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری در البرز برگزار شده است ، خاطرنشان شد: در این دوره ها همواره به کارشناسان ، کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد ، امور اداری و مدیران مدارس یاد آوری می کنیم که بالاترین مصلحت سازمان قانون گرایی ، حفظ حقوق بیت المال و مردم است.
وی تصریح کرد: اخلاق حرفه ای باید در فرهنگ سازمانی رسوخ کند تا تخلفات اداری کاهش یابد که این مهم نیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی از تعلق سازمانی ، دلبستگی به کار ، خدمت به مردم و به نظام ، داشتن روحیه مشارکت و اعتماد ، حس تعامل و هماهنگی با یکدیگر ، احترام به دیگران ، قانون گرایی ، صداقت ، مسئولیت پذیری و هنجارپذیری به عنوان ویژگی های اخلاق حرفه ای در سیستم اداری یاد کرد.
اردستانی اضافه کرد: قانون گرایی در نظام اداری از مهمترین مولفه های اخلاق حرفه ای است و نظارت ، لازمه توسعه سازمانی و جزء لاینفک اخلاق حرفه ای است .
وی بیان داشت : نظارت پذیری و پاسخگو یی از ویژگی های فردی است که متعلق به اخلاق حرفه ای است و کسی که از نظارت فرار می کند مطمئنا روحیه گریز از قانون دارد.
وی تاکید کرد: برنامه سلامت اداری باید متمرکز به سه رکن اصلی پیشگیری و از بین بردن زمینه های فساد ، آموزش و فرهنگ سازی، مراقبت و پایش و نظارت و کنترل باشد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.