فرماندار ویژه شهرستان کرج، گفت: توانمندسازی و تسهیل در زندگی‌عشایر از جمله‌ برنامه‌های مهم استان به شمار می‌رود و در این زمینه با ایجاد سایت تحقیقاتی برای کشت گیاهان دارویی، بخشی از دغدغه درآمدزایی پایدار جامعه عشایری استان برطرف خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیروس شفقی، گفت: تولیدات عشایر به توسعه ملی و رونق اقتصادی کمک فراوانی خواهد داشت و این امر به نوعی تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیز خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت توانمندسازی جامعه عشایری کشور از جمله عشایر استان البرز افزود: تلاش برای افزایش میزان تولیدات و ایجاد زیرساخت های مناسب جهت تسهیل در زندگی عشایر می تواند نقش عشایر را در تحقق اقتصاد مقاومتی پر رنگ تر کند.

معاون استاندار گفت: واقفیم که عشایر با مشکلاتی مانند بالا بودن هزینه های خرید علوفه و  واکسیناسیون دام مواجه اند و از سویی نیز وجود راه های صعب العبور و مصایب تامین آب شرب از جمله دغدغه های فرا روی این تولیدکنندگان در کشور است و باید در جهت رفع آن اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

شفقی با اشاره به ایجاد سایت تحقیقاتی برای کشت گیاهان دارویی در استان بیان کرد: با همکاری سازمان تحقیقات کشاورزی و اداره کل امور عشایری استان، زمینه راه اندازی این سایت و کشت گیاهان دارویی فراهم شده است که این اقدام می تواند زمینه ساز درآمدزایی جدیدی برای عشایر باشد.

فرماندار کرج در ادامه توجه به شناسایی و فعال کردن صنایع دستی عشایر، ارایه آموزش صنایع دستی، توسعه بوم گردی، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات عشایر، ارتقا شاخص های بهداشتی با اعزام تیم های پزشکی و دامپزشکی به مناطق عشایر، حمایت از زنان سرپرست خانوار، صدور مجوز ایجاد سرپناه در مناطق ییلاقی را از جمله برنامه های اولویت دار در این بخش برشمرد.

وی افزود:نصب علایم راهنمایی در تقاطع جاده‌ها، نصب دکل تلفن همراه در مناطق ییلاقی، پیشگیری از سرقت احشام نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار کرج بیمه اجتماعی و بازنشستگی عشایر، همچنین اختصاص تسهیلات بانکی به پروژه های مورد نیاز را از برنامه های مهم اجرایی در توسعه امور عشایری استان برشمرد.

وی بیان کرد: امیدواریم همه دستگاه ها در راستای تحقق و تقویت این قشر ارزشمند در جامعه نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.