به گزارش ایرنا، خبرنگاران را چشم بینا ، گوش شنوا و دیدبان هوشیار جامعه می شناسند، افرادی که با تکیه بر رسانه پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند.
انتقال نیازها و مطالبات مردم در سطحی فراتر از افراد و گروه ها به مسئولان یا اطلاع رسانی فعالیت های دستگاه های اجرایی و اداری بیانگر نقش و رسالت سنگین رسانه در جامعه اسلامی است ، موضوعی که امانتداری و انتقال صحیح اخبار مهم ترین چاشنی این رسالت سنگین بوده و در عصری که ده ها مطلب نادرست و شایعه در فضای مجازی رد و بدل می شود تنها جایگاه تکیه به مطالب درست را باید از رسانه
مطالبه کرد.
آنچه نقش کلیدی رسانه ها را در عصر کنونی با دنیای مجازی متفاوت کرده، شناسنامه دار بودن رسانه از دیگر سیستم های نقثل و انتقال طالاعات است.
** رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز می گوید: رسانه ها در رضایتمندی مردم و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نقش بسزایی دارند زیرا زبان گویای جامعه هستند.
مراد مالمیر به مناسبت روز خبرنگار با حضور در ایرنا البرز اظهار داشت: نقش کلیدی رسانه ها در جامعه به عنوان یک ابزار قدرتمند از بسیاری چالش ها و تنش ها پیشگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم همواره به عنوان یک اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح است ، گفت: براین اساس ارتباط بین مردم و مسئولان در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی به جایگاه مهم رسانه در افزایش و تقویت اعتماد سازی در جامعه پرداخت و یادآورشد: انعکاس عملکرد دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش از طریق رسانه های جمعی تاثیر مهمی در حس زیبای رضایت همراه با بارقه امید در دل مردم دارد.
وی تصریح کرد: اطلاع داشتن مردم از مشکلات، تنگناها و داشته های ملی موجب می شود تا سطح همفکری و مشارکت مردم با دستگاه های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش بالا برود و میزان نارضایتی مردم
کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: در سال جاری آموزش و پرورش البرز برای گسترش دامنه خدمات و ارتباط با رسانه ها گام های اثر بخشی چون راه اندازی میز خدمت و میز رسانه ها را برداشت.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: تعامل مردم و مسئولان با رسانه ، رشد کمی و کیفی خدمات که بستر ساز توسعه پایدار در جامعه می باشد را رقم می زند.
مالمیر ضمن قدردانی از تلاش ایرنا در انعکاس اخبار حوزه آموزش و پرورش البرز بیان داشت: همه رسانه ها همانند رسانه دولت برای آگاهی مردم از تلاش هایی که در فرآیند تعلیم و تربیت این استان انجام می شود باید به میدان بیایند .
وی خاطر نشان شد: خبرنگاران رسانه ها می توانند با برقراری ارتباط با آموزش و پرورش از طریق میز رسانه ، مردم را در جریان فعالیت هایی که در این خانواده بزرگ به صورت روزانه یا در قالب طرح انجام می شود ، قرار دهند.
وی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدای گرانقدر هستیم ، بیان داشت: 17 مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرنا که در سال 1377 و در پی حملهٔ گروه طالبان به مزار شریف افغانستان شهید شد، به نام روز خبرنگار نام‌گذاری شده است لذا در این روز بزرگ به دیدار خبرنگاران این رسانه آمدیم تا بار دیگر از این رسانه ملی اعلام کنیم که راه امام و شهدا با تبعیت محض از ولایت فقیه در ایران لاله خیز ادامه دارد.
*** خبرنگاران طلایه داران آزادی بیان و مطالبه گری مردم
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این دیدار از خبرنگاران به عنوان طلایه داران آزادی بیان و مطا لبه گر ی مردم در بخش های مهم یاد کرد و گفت : رسانه های جمعی می توانند عملکرد دستگاه های مختلف را با شفاف سازی به مردم گزارش دهند و آگاهی جامعه را در خصوص برنامه ها و عملکرد سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی بالا ببرند.
علی طاهری خلوص با اشاره به رسالت خبرنگاران برای پیشگیری از انتشار شایعات در رسانه ها به ویژه در فضای مجازی افزود: نشریات و رسانه ها هرچقدر بتوانند با اطلاع رسانی به موقع؛ اعتماد و اطمینان مردم را در گزارش ها و اخبار خود جلب نمایند در پیشگیری از انتشار شایعات موفق تر خواهند بود.
وی بیان داشت: فعالان رسانه به خصوص خبرنگاران باید از ویژگی مهمی چون صداقت برخوردار باشند تا در انعکاس اخبار درگیر گرایش ها و مسائل سیاسی جامعه نشود و آنچه که واقعیت است را بیان کند.
وی به بالندگی رسانه ها در سایه انقلاب اسلامی پرداخت و یاد آورشد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه ها بسیار محدود و تعداد روزنامه ها به تعداد انگشتان دست بود و در استان ها نیز معمولا صدا و سیما یا نشریه ای وجود نداشت.
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسعه بسیار زیاد رسانه ها نسبت به قبل از انقلاب شدیم که این مهم منجر به افزایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه شد.
وی اضافه کرد: موضوع گسترش دامنه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از جمله امور مهمی است که همواره مورد تاکید رییس جمهوری و دیگر مدیران در بخش های مختلف نظام بوده است که هر ساله با فرارسیدن روز خبرنگار به یاد شهید محمود صارمی ، این مهم در جامعه بازگو و مورد تائید همگان قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: امروز جامعه ما نیاز به همسویی و کیفیت بخشی فعالیت ها در حوزه کاری رسانه دارد .
*** فرهنگ سازی رسانه ها
رئیس اداره عملکرد و شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این دیدار افزود: میهن اسلامی ما از ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی برخوردار می باشد که در زمینه امیدآفرینی در جامعه رسانه ها مسئولیت خطیری بر دوش دارند.
حسن نوروزی اظهار داشت: بحث اعتماد به حاکمیت باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شفاف از سوی رسانه ها بازسازی شود و هر رسانه به تنهایی می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
وی یاد آور شد: باید رسانه ها در حوزه امیدآفرینی به جامعه فعال تر وارد شوند تا بتوانیم با استقامت از سختی ها عبور کنیم.
وی خاطر نشان شد: اگر همه مسئولان و رسانه ها برای امید آفرینی در بین مردم گام بردارند و دولت نیز نظارت و مراقبت بیشتری داشته باشد و قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی به شکل بهتری عمل کند، عبور از تحریم های اقتصادی دشمن برای کشور آسان تر خواهد شد.
وی ادامه داد: کشور ما در تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به نسبت سال 90 در وضعیت بهتری قرار دارد و بدون شک در مدیریت تحریم بهتر عمل خواهد کرد و با وحدت و انسجام بیشتر و مدیریت بهتر از این مرحله به راحتی عبور کرده و نمی گذاریم.
وی خبرنگاران را رکن اصلی مطبوعات و ستون خیمه آن دانست و تصریح کرد: این قشر زحمتکش تعامل بین مردم و مسئولان را ایجاد می کنند به همین دلیل باید فرهنگ رسانه ها در کشور تقویت شود.
نوروزی گفت : مسئولان استان باید به نقش مهم و غیر قابل انکار مطبوعات بر توسعه استان توجه کنند و هر گونه تلاش برای توسعه مطبوعات را در راستای توسعه ارزیابی کنند.
*** تعامل مسئولان با رسانه ها
رئیس خبرگزاری ایرنا در استان البرز نیز بیان داشت: رسانه ها به عنوان ابزار قدرتمند برای تحقق این اصل مهم در مقاطع مختلف نشان داده اند برای انجام وظیفه حرفه ای خود، یعنی اطلاع رسانی همواره آماده و تشنه دریافت اطلاعات درست و به موقع از سوی مسئولان هستند و در این مسیر حتی جان خود را نیز تقدیم می کنند.
داریوش غفاری اظهار داشت: فرآیند ارتباط مسئول و رسانه می تواند ضمن آگاهی بخشی صحیح به مردم، آنها را با عملکردها و سختی ها و موانع موجود بر سر فعالیت های اجرایی آشنا سازد و در حقیقت معجزه اطلاع رسانی را تکمیل کند که این فرآیند گاه به دلایلی با خلل مواجه می شود.
وی یاد آور شد: ایجاد خلل در عرصه اطلاع رسانی درست و به موقع به ویژه در مواردی که مرتبط با مصالح عمومی و منافع ملی است، گاهی آثار بسیار زیانبخشی به همراه دارد و باعث می شود و برای کشور ما که در مصاف با جبهه استکبار و دشمنان قسم خورده ای است که با حق و حقیقت بیگانه هستند، اثر آن مضاعف نیز باشد.
وی خاطر نشان شد: ارتباط مستمر مسئولان و رسانه ها و تولید محتوای فاخر از دستاوردهای و عملکردها که در مجموع نشانه موفقیت و قوت نظام جمهوری اسلامی است، می تواند ضمن ایجاد امید و اعتماد در بین مردم، جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان ارتقاء بخشد.
وی تصریح کرد: امروز رسانه های جمهوری اسلامی باید در طراز جهانی فعالیت کرده و در مصاف با رسانه های جبهه استکبار، ارتجاع، نفاق و تکفیر که در مقابل حرف حق مردم ایران همصدا شده اند، سدی مستحکم ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: چاره ای نداریم جز اینکه شناخت درست از شرایطی که سپری می کنیم داشته باشیم زیرا دشمنانی داریم که در خلاء اطلاع رسانی ما فضای مسموم ایجاد می کنند تا به اهداف خود برای ایجاد بی ثباتی در کشور بپردازند، باید در این فضا دایره آگاهی بخشی به مردم را هر چه گسترده تر کنیم.
وی گفت : استانی نظیر البرز نیز با توجه به ظرفیت های بالایی که داشته و نادیده گرفته شده و با کمبودهایی در زمینه های زیرساختی مواجه است، به این ارتباط بیش از سایر نقاط کشور نیاز دارد.
وی ادامه داد: ارتباط مستمر مسئولان استان با رسانه ها نه تنها مخل فعالیت ها نیست، بلکه می تواند مکملی برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان باشد و هر جا که رسانه ها مجال یافته اند، نقش خود را ایفا کنند منافع بسیاری نصیب مردم شده و در آینده نیز چنین خواهد شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.