عیسی قبادی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در عصر کنونی ورود فناوری و فضای مجازی زمینه گسترش ارتباطات و انتشار اطلاعات را فراهم کرده لیکن در این وضعیت آنچه می تواند جامعه را به سمت واقعیت ها و آگاهی بخشی درست سوق دهد، فعالیت شفاف خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
وی با اشاره به موضوع خبرنگاری مدرن و ساختار شکنی سیاسی و اجتماعی اظهار داشت : ژورنالیسم در قرن 17 زمانی که صنعت چاب بوجود آمد مورد استفاده قرار گرفت که با پیدایش شهرنشینی و توسعه نشریات بطور منظم و تدریجی در کشورهای توسعه یافته و صنعتی واژه مطبوعات شکل گرفت.
وی ادامه داد: ژورنالیسم در دنیای غرب مدرن چند ویژگی داشت که یکی از آنها ترویج باورهای امانیستی بود که گاهی در برخی از جوامع در اختیار طبقه سرمایه دار است و گاهی در اختیار طبقه مردم قرار می گرفت.
قبادی گفت: از این واژه استفاده ابزاری می شود و در برخی از جوامع کار ژورنالیسم نظارت بر ارکان جامعه و درخدمت طبقه مردم است که دراین زمینه باید گفت کارکرد به درستی انجام می شود.
وی اضافه کرد: با اطلاع رسانی شفاف و روشن می توان مانع از کارکردهای منفی درسیستم های اجتماعی و سیاسی جامعه شد.
مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز گفت: اگر خبرنگار و روزنامه نگار در خدمت طبقه سرمایه دار مسلط باشد از مسیر خود دور می شود و تاثیر منفی بر نظام سیاسی و اجتماعی می گذارد زیرا در این صورت رفتارهای سیاسی را وارونه و اغفال مردم را به همراه دارد.
وی افزود: در ایران مطبوعات آنچه که در قانون اساسی پیش بینی شده به عنوان یک رکن اساسی درنظر گرفته اند و براساس آموزه های انسانی و اخلاقی عمل می کنند.
قبادی گفت: امروز گستره ژورنالیسم از مطبوعات به سطح دیداری و فضای مجازی کشیده شده و گرایش جوانان به فضاهای مدرن مجازی بیشتر شده است.
وی ادامه داد : اکنون باید اخلاق و مذهب هرچه بیشتر در رسانه ها و مطبوعات مورد توجه قرار گیرد و با شفافیت در مسیر اطلاع رسانی گام برداشت.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.