به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد:هم‌اکنون 3 هزار و 500 دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال پیگیری فعالیت‌های علمی و تحصیلی خود هستند که شامل 32 درصد از دانشجویان می‌شود و از لحاظ آماری این موضوع قابل افتخار است.

حبیبی با اشاره به اینکه 40درصد از اساتید این دانشگاه دارای رتبه های برتر علمی هستند، گفت: دو نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان هستند بطوریکه یک نفر از آنها شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی و فیزیک است.

وی گقت: این دانشگاه با دارا بودن ۲۲۸ رشته شامل ۷۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۹۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۹ رشته در مقطع دکتری و هشت دانشکده، ۳۷۵ عضو هیات علمی دارای درجه علمی استاد تمام، دانشیار، استادیار و مربی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی با یادآوری پروژه‌های عمرانی انجام یافته در این دانشگاه افزود: کتابخانه مرکزی، ساختمان‌های دانشکده علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی و ساختمان کارگاه دانشکده فنی و مهندسی از جمله پروژه های عمرانی انجام یافته است.

رتبه علمی برخی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در قیاس با دانشگاه‌های برتر کشور پایین است

حبیبی عزیزی یادآور شد: در شرایطی که رتبه علمی برخی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در قیاس با دانشگاه‌های برتر کشور پایین است، اما این دانشجویان بعد از ورود به محیط علمی و پژوهشی و در سایه تلاش و برنامه‌ریزی اساتید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صاحب عناوین برتری شده و در کرسی‌های برتر علمی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از ضرورت تدوین راهبرد دانشگاه جامع‌محور خبر داد و عنوان کرد: بسترهای لازم برای ارتقای کیفی علمی و پژوهشی فراهم شده و با وجود قرارگیری در تنگناهای مالی، 5 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی و کارگاه‌ دانشکده‌ها اختصاص یافته و استقرار امکانات و تجهیزات پیشرفته دیگر نیز در طی ماه‌های آینده پیش‌بینی شده است.

 

دانشگاه محقق اردبیلی

از لحاظ تعداد خوابگاه‌های مناسب از میزان استاندارد تعیین شده پایین‌تر هستیم

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد خوابگاه‌های مناسب از میزان استاندارد تعیین شده پایین‌تر هستیم، بیان کرد: با تصویب خوابگاه‌های جدید و اجاره خوابگاه‌های موقتی کمبودهای موجود در این حوزه برطرف خواهد شد و از سال 1400 نیز تمامی نگرانی‌ها در این
حوزه به صورت کامل رفع خواهد شد.

حبیبی گفت: این قول را می‌دهیم که تا 3 سال آینده هیچگونه مشکل خوابگاه در دانشگاه محقق اردبیلی وجود نداشته و تمامی متقاضیان بتوانند از خوابگاه مورد انتظار و دارای استانداردهای تعیین شده برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تحرکات بسیار مناسبی برای رفع کمبودهای خوابگاهی برداشته شده و تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها را شاهد هستیم تا برای ورودی‌های جدید و دانشجویان قدیمی فاقد خوابگاه اسکان مورد انتظار را فراهم آوریم.

حبیبی از اولویت قرار گرفتن توانمندی معاونان دانشگاه‌ها نسبت به گرایش سیاسی آنان برای حضور در معاونت‌های مختلف دانشگاه خبر داد و گفت: به منظور ضایع نگردیدن حقوق صاحب‌نظران و افراد توانمند بدون توجه به سلایق سیاسی چیدمان مدیریت در مجموعه انجام پذیرفته و با وجود هر دیدگاهی می‌بایست به عقاید و سیاست‌های اتخاذشده از سوی دولت احترام گذاشت و مطابق با رویه اعلام شده پیش رفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 983026
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.