به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا معظمی گودرزی روزدوشنبه درنشست کمیسیون ایمنی سوانح استان که در مجموعه فرهنگی و ورزشی میلاد کرج برگزار شد با بیان اینکه راه های استان البرز به طور متوسط ۱۰ تا ۱۶ درصد پیک ترافیک کشور را به خود اختصاص می دهند، اظهار کرد: ایمنی محورها به اقدامات ویژه ای احتیاج دارد که پلیس راه البرز به صورت شبانه روزی دراین زمینه انجام وظیفه می کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جاده کرج - چالوس بخش عمده ای از ترافیک استان البرز را به خود اختصاص داده، تاکید کرد: گاهی ترافیک سنگین ، نظارت خودروهای پلیس دچار مشکل می کند و به همین دلیل 10 دستگاه موتورسیکلت به این محور اختصاص یافته است .
رئیس پلیس راه البرز با بیان اینکه سال گذشته میزان تصادف های این استان کاهش داشت ، تصریح کرد: اکنون البرز درحوزه ترافیک به عنوان پایلوت کشوری مطرح است.
وی با بیان اینکه استان البرز برای سومین سال متوالی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۱۴۶ نفر در راه های استان به واسطه تصادف فوت کردند که این آمار نسبت به آمار فوتی دیگر استان ها چون خوزستان، اصفهان و غیره کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات منجربه مرگ در جاده های البرز طی ۴ ماه گذشته نسبت به زمان مشابه سال های قبل ،افزایش داشته است،عنوان کرد: برای مدیریت بهتر جاده های البرز، لازم است که اعتبارات ملی اختصاص داده شود.
سرهنگ گودرزی با بیان اینکه آزاد راه کرج-قزوین یکی از عوامل افزایش تصادفات است، گفت: عبور اتوبان از وسط شهر کرج از عوامل افزایش تصادف ها شناخته شده است.
به گفته وی ، اغلب ورودی ها و خروجی های این آزاد راه غیراستاندارد هستند واگر بتوانیم این ورودی ها و خروجی ها را کنترل کنیم می توان شاهد کاهش تصادفات منجربه مرگ در استان بود.
وی یکی از عوامل افزایش آمار تصادفات منجربه مرگ درالبرز را تصادفات غیر ترافیکی دانست.
وی با تاکید بر اینکه طی پنج سال گذشته استان البرز شاهد کاهش تلفات جاده ای بوده است، گفت: طی این مدت هیچ امکاناتی به استان اضافه نشده است.
گودرزی خاطر نشان کرد: اکنون ناوگان پلیس راه استان البرز فرسوده است و باید نگاه ویژه ای به امکانات
پلیس راه استان شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.