مسعود شکوهی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در کرج، افزود: به منظور اجرای طرح جامع هدایت تحصیلی، اداره کل امور تربیتی و مشاوره با بهره گیری از مشاوران تحصیلی آموزش دیده، اقدام به راه اندازی یک هزار پایگاه تخصصی انتخاب رشته در سراسر کشور کرده است.
وی تصریح کرد: در جهت ارایه خدمات کیفی پایگاه های انتخاب رشته خوشبختانه امسال تمهیدات ویژه ای از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور صورت گرفته است.
وی از داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنان خواست تا از مراجعه به مراکز و موسسات غیر معتبر و فاقد تخصص های لازم و پرداخت هزینه های کلان و غیر ضروری خودداری کنند.
شکوهی افزود: کنکور سراسری سال 97 در روزهای 7 و 8 تیرماه با حضور یک میلیون و 12 هزار و 327 نفر برگزار شد و طبق اعلام مسئولان سازمان سنجش تمام داوطلبان شرکت کننده در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.
وی ادامه داد: داوطلبان ابتدا باید نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و گروه آزمایشی مربوط، از طریق سایت سازمان سنجش اقدام و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند .
وی گفت : داوطلبان باید پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی به مدت 6 روز از روز دوشنبه 15 مرداد تا روز شنبه 20 مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت کدرشته‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.
وی بیان داشت : وزارت آموزش‌وپرورش نیز در ایام انتخاب رشته به منظور ارائه خدمات به دانش‌آموزان، پایگاه‌های انتخاب رشته را برای کمک به دانش آموزان در انتخاب درست رشته تحصیلی در دانشگاه ، مقابله با اغواگری و فریب برخی موسسات خصوصی فعال کرده است.
وی با بیان اینکه این پایگاه ها نقش موثری در پاسخ دهی به دغدغه های خانواده ها نسبت به این امر مهم و سرنوشت ساز دارد، خاطر نشان شد: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری با استفاده از ظرفیت نیروهای مشاوره و متخصص به دانش آموزان خدمات لازم ارائه می شود.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در این پایگاه ها اطلاعات کامل به دانش آموزان ارائه می شود تا آنها با آگاهی از همه جزئیات انتخاب رشته این مسیر مهم را سپری کنند.
شکوهی اضافه کرد: دانش آموزن مجاز به انتخاب رشته برای شناخت به تمامی جزئیات انتخاب رشته و اشراف کامل بر آن باید صبر و حوصله به خرج دهند تا انتخاب رشته ای آگاهانه داشته باشند.
وی از انتخاب رشته درست به عنوان یکی از مهم ترین تصمیم های دوران زندگی افراد یاد کرد که باید با علم کامل انجام شود.
وی ادامه داد : در این پایگاه ها فرآیند انتخاب رشته با حداقل هزینه ، در محیطی آرام و ایمن برای دانش آموزان انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه این پایگاه ها در مراکز مشاوره روانشناختی رازی و برخی از مدارس استان ها راه اندازی شده است، اظهار داشت: در این برنامه مهم ، مشاوران تحصیلی با تجربه و آموزش دیده برای راهنمایی داوطلبین مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری 97 بکار گرفته شده اند.رشته را دایر کرده است
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.