به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به پیشنهادات مطرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی در جلسه شورای گفتگو برای ارائه به مسئولان کشوری اشاره کرد و گفت: پیشنهادات خوبی در این زمینه مطرح شد که امیدواریم در جمع‌بندی نهایی این پیشنهادات به سمع و نظر مسئولان کشوری برسد.

رضاکریمی

کریمی اوضاع اقتصادی کشور را در شرایط کنونی نامطلوب توصیف و بیان کرد: در کنار مباحث بین‌المللی بخشی از این اوضاع نامناسب نتیجه ناکارآمدی مدیران و تصمیم‌گیری‌های مقطعی و غیرکارشناسی است که ما در قالب جلسات علنی و غیرعلنی با دولتی‌ها سعی می‌کنیم تا با طراحی سناریوهای مختلف و استفاده از مدیران و کارشناسان مجرب شرایط اقتصادی کشور را به سمت یک روند مناسب‌تر و متعادل‌تر حرکت دهیم.

وی گفت: متاسفانه در گذشته ما از ابزارهای قوی در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بهره نگرفتیم و در این زمینه انتظار می‌رود در شرایط کنونی هم بخش دولت و هم بخش خصوصی بتوانند با در نظر گرفتن شرایط جنگ اقتصادی فضایی را فراهم کنند تا ما به سلامت از این اوضاع و شرایط سخت و دشوار عبور کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فرآیند تصمیم‌گیری مجلس و اجرا در دولت یک کندی و توقف چندین ماهه را شاهد هستیم در حالی که باید به صورت فوری تصمیمات دولت در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین بانک‌ها به مرحله اجرا گذاشته شود تا زمینه رضایتمندی اهل تولید فراهم آید.

کریمی ادامه داد: بعد از تصویب مجلس و دولت چندین ماه اجرای مصوبات به دلیل ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و برخی ناهماهنگی‌ها در روند اجرایی وزارتخانه‌ها و بانک‌های عامل با تاخیر و تعلل روبرو می‌شود به طوری که در ماه‌های اخیر پرداخت تسهیلات از واحدهای تولیدی به رغم مصوبه مجلس و تاکید دولت منتظر صدور آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه بانک مرکزی است که این فرآیند به طولانی شن پرداخت تسهیلات منجر شده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی بانک‌های عامل در اجرا نشدن بسته‌های حمایتی از واحدهای تولیدی اظهار کرد: در وهله اول باید این بسته‌ها به شکل استانی تهیه و تدوین شده و زمینه عملیاتی شدن آنها فراهم آید وگرنه استان‌ها در این زمینه با خسارت و تزلزل روبرو شده و به معنای واقعی نمی‌توانیم واحدهای تولیدی را سرپا نگهداریم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 982355
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.