پیمان بضاعتی پور روز جمعه در نشستی گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش بارش ها، طرح آبیاری قطره ای در عرصه های جنگلی شهر کرج احداث شده و به تدریج در دیگر فضاهای سبز توسعه می یابد.
وی ادامه داد: احداث شبکه آبیاری قطره ای نقش موثری در مصرف بهینه آب و استفاده بهینه از آب دارد.
بضاعتی پور گفت: کمبود منابع آب از یک سو و افزایش تقاضای آب از سوی دیگر، ضرورت استفاده کارآمد و بهینه از منابع آب را دو چندان می کند، لذا مدیریت بهره برداری آن از نظر کمی و کیفی با تاکید بر آبیاری فضای سبز به لحاظ‌ اقتصادی و حفظ ارزش های آن حایز اهمیت است.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: با همین رویکرد واحد آبِ این سازمان از ابتدای سال جاری بخش قابل توجهی از مساحت فضای سبز خود را مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای کرده است.
به گفته بضاعتی پور، از جمله این پروژه ها می توان به جنگل کاری های حصار، بیجی، کوه نور و باغستان، پارک جنگلی جهان نما، نهالستان، زیر گذر و پل سبز مهر ویلا و فضای سبز پیرامونی حاشیه اتوبان اشاره کرد.
راه اندازی گشت «پلیس آب» با هدف نظارت بر آبیاری عرصه های فضای سبز؛ برگزاری جشنواره «جشن آب» با رویکرد آموزش شهروندی به خانواده ها و کودکان در سطح پارک ها و بوستان های شهر، نصب منبع و احداث توسعه تصفیه خانه ها و به کارگیری پساب ها در فضای سبز از دیگر اقدامات این سازمان در جهت مدیریت مصرف آب است که بضاعتی پور به آن ها اشاره کرد.
کلانشهر کرج حدود 800 هکتار فضای سبز دارد .
7410/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.