مهریار کرمیار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره به منظور ایجاد انگیزه برای حضور دانش آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای و ارتقای سطح کیفی این مراکز، ارزیابی کیفیت آموزش‌های تخصصی در بخش نظری و کارگاهی، و هدایت و راهنمایی استعداد‌های دانش آموزی برگزار می‌شود.
وی اظهارداشت: این جشنواره در 12 رشته و 41 زمینه از جمله تولید برنامه‌های تلویزیونی، سینما، نمایش، گرافیک، فتوگرافیک، طراحی و دوخت، معماری داخلی، صنایع دستی گرایش فرش، نقاشی و پویانمایی، صنایع چوب و مبلمان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه میزبانی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی را استان چهارمحال و بختیاری برعهده داشت، یادآورشد: هنرجویان فنی و حرفه ای البرز در این جشنواره موفق به کسب 8 رتبه اول تا سوم و 3 رتبه چهارم شدند.
وی خاطرنشان شد: آرمیتا شهباز کیا و ملیکا امینی در رشته پویا نمایی از هنرستان شایا تکنیک نو آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج به ترتیب در زمینه طراحی فضا و صحنه دو بعدی رتبه اول و دوم نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: از هنرستان ولایت آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج نیز آناهیتالیمویی،نگین صمیمی پور و حانیه زهرایی در رشته چاپ دستی و طراحی در زمینه حکاکی روی فلز، شیشه و قلم فلزی موفق به کسب مقام دوم کشوری شدند.
کرمی ادامه داد: زهرا یعقوبی مجد در رشته عکاسی ، مائده عابدی و صدف نیک فلاح لیلی در رشته نقاشی از هنرستان ولایت آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در زمینه عکاسی در گرافیک، آبرنگ و مداد رنگی رتبه سوم کشوری را در این جشنواره به دست آوردند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزبیان داشت: مهرنوش حجازی از هنرستان شهید ناهید فاتحی آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در رشته طراحی دوخت و شیما بهلولی سیدانی از هنرستان ولایت آموزش و پرورش ناحیه سه کرج دررشته نقاشی به ترتیب در زمینه طراحی لباس با تکنیک آزاد و گواش رتبه چهارم را کسب کردند.
کرمی افزود: زهرا عربلو از هنرستان مهندس موفقیان آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد در رشته فتو گرافیک با زمینه تصویر سازی دستی رتبه چهارم را در نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور از آن خود کرد.
وی گفت: این جشنواره هشتم تا دهم مرداد ماه سالجاری برگزار شد.
وی تاکید کرد دانش آموزان البرز در سال گذشته نیز با کسب رتبه های برتر در رشته های مختلف برای استان افتخار افرینی کردند
استان البرز 460 دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.