به گزارش ایرنا، مهدی حاجی قاسمی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت: معابر کلانشهر کرج نیاز به بهسازی و مرمت دارند که مدیریت شهری باید در اسرع وقت در این زمینه اقدام کند.
وی افزود: توقع شورا بهبود وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی کرج است که طی یکسال گذشته آسفالت معابر کرج دچار آسیب جدی شده و وضعیت معابر مطلبوب نیست.
حاجی قاسمی گفت: با اینکه از 10 ماه پیش موضوع راه اندازی کارخانه آسفالت اولویت کاری شورای شهر قرار گرفته اما شهرداری به این موضوع توجه ندارد .
وی با تاکید بر ضرورت خرید قیر و افزایش تولید آسفالت، اظهار داشت: مناطق را باید ملزم کرد بودجه ای برای خرید قیر اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه دست هایی در شهرداری وجود دارد که نمی گذارد کارخانه آسفالت شهرداری به درستی فعالیت کند، افزود: برخی کارخانه داران که سال ها منافع خود را از طریق شهرداری کرج تامین می کردند به واسطه دست هایی در این دستگاه دارند که اجازه نمی دهد کارخانه آسفالت شهردرای به درستی فعالیت کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مقابل قلدرها و افراد سودجو باید ایستاد، تاکید کرد: با این وجود اگر احساس می شود لازم است در مدیریت کارخانه آسفالت شهرداری تغییراتی ایجاد شود، این کار را انجام دهید.
منصور وحیدی ادامه داد: در حوزه مالی نیز باید چگونگی خرید قیر از سوی مناطق مشخص شده تا علاوه بر سرعت بخشیدن به عملیات تراش و روکشِ آسفالت، رضایت شهروندان را شاهد باشیم.
احد رسولی عضو شورای شهر کرج، اتخاذ حرکت جهادی برای روکش آسفالت معابر کرج را ضروری دانست و گفت: 240 تن در ساعت آسفالت در کارخانه آسفالت کرج باید تولید شود.
محمدرضا احمدی نژاد شهردار منتخب کرج بیان داشت: قیمت قیر تابع شرایط اقتصادی کشور است که حدود 10 روز است که در بورس کالا عرضه نشده است.
وی ادامه داد: در بحث تهاتر به خاطر اینکه قیمت قیر مرتب بالا و پایین می شود هیچ فروشنده ای ریسک نمی کند.
شهردار منتخب کرج گفت: در کوتاه مدت قرار است 2 میلیارد تومان قیر برای کارخانه آسفالت کرج خریداری شود که نیاز ما در هر 3 ماه خرید 4 هزار تن قیر است.
وی ظرفیت تولید روزانه آسفالت در کارخانه آسفالت کرج را روزانه 2 هزار و 400 تن اعلام کرد و افزود:
با سازمان همیاری شهرداری ها برای تامین آسفالت هماهنگی شده است .
شهردار منتخب کرج ، بزرگترین معضل در معابر این کلانشهر را حفاری های متعدد توسط ادارات دانست و گفت:
این حفاری ها بیشترین آسیب را به معابر وارد کرده اند.
وی بیان داشت: الان سعی کردیم که اطلاعات را کسب کنیم تا بتوانیم برای بحث نگهداری و افزایش عمر مفید آسفالت را بالا ببریم که در 2 بخش تولید اجرا و نگهداری خواهد شد.
وی گفت : موضوع بازیافت آسفالت به صورت سرد و گرم در دستور کار قرار دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.