سمینار استانداران منطقه یک کشور با حضور استانداران البرز، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و قم در کرج برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی، استاندار البرز در سمینار استانداران منطقه یک کشوری که به میزبانی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه البرز علی‌رغم مساحت کم، مهاجرپذیرترین استان کشور است، افزود: این استان سی و یکمین استان کشور محسوب می‌شود ولی دارای قدمتی بیش از 9 هزار سال است که وجود محوطه ازبکی و دژ مادها در نظرآباد، گواهی بر این مدعا است و خشتی که توسط رییس‌جمهوری دولت هفتم و هشتم به رییس سازمان‌ملل اهدا شد، بخشی از محوطه ازبکی در نظرآباد بود. 

نجفی با اشاره به اینکه البرز محل عبور 14 استان کشور است، گفت: در تعطیلات نوروز 97 در کمتر از 20 روز ثبت تردد حدود 30 میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز، ضرورت توسعه راه‌های این استان را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی البرز را استانی مهم در کشور دانست و بر لزوم توجه ویژه ملی به این‌سو تاکید کرد و افزود: حساسیت‌ها در این استان به اندازه‌ای است که اگر مساعدت جدی دولت نباشد، انجام امور بسیار دشوار خواهد بود.

استاندار البرز اضافه کرد: پروژه‌های راه‌سازی البرز دارای اهمیت ملی هستند از این رو از ابتدای مسئولیتم در البرز با نگاه ویژه‌ای دنبال رفع موانع و تسریع در بهره‌برداری آنها بوده و با چنین رویکردی اکنون مشکلی جدی سر راه تکمیل پروژه‌های این بخش وجود ندارد.

وی گفت: در صورت زیربار ترافیک رفتن آزادراه تهران-شمال، به گفته کارشناسان حدود 700 تا هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در بنزین می‌شود که اثرات مثبت زیست‌محیطی و وقت مردم نیز بخشی از این دستاوردها خواهد بود.

نجفی افزود: برای ادامه پروژه بزرگراه همت در البرز، موانع بزرگی اعم از معارضان سر راه قرار داشت که طی رایزنی با وزرا و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور طی کمتر از یک‌سال اخیر، اکنون برطرف شده و امید است بزودی مردم از این امکان برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگراه شمالی کرج نیز از جمله پروژه‌های مهم راه‌سازی است که اکنون 34 درصد پیشرفت دارد و طی بازدیدها و پیگیری‌های مستمر درصدد رفع تنگناها هستیم.

استاندار البرز گفت: بزرگراه آبیک-چرمشهر نیز دارای اهمیت ویژه ای است چراکه از این طریق خودروهای سنگین تغییر مسیر داده و بار ترافیک و آلودگی آنها از مسیر فعلی انتقال می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های بزرگ استان در بخش تولید و صنایع افزود: بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی در استان مستقر است که از این تعداد 150 واحد برند ملی محسوب می شود.

نجفی عنوان کرد: این استان بحق قطب علم و فناوری کشور نامگذاری شده چراکه استقرار شرکت های دانش بنیان و برگزاری استارت آپ ها بر این امر صحه می گذارد.

وی گفت: در حوزه اشتغال نیز اقدامات موثری صورت گرفته ولی با توجه به رشد سریع جمعیت و مهاجرپذیری استان، به صورت مداوم بر تقاضای اشتغال افزوده می شود.

استاندار البرز همچنین در حاشیه سمینار استانداران منطقه یک کشوری با بیان اینکه در کنار سمینارها و نشست های بین استانداران و دولت، سمینارهای مشترک منطقه ای نیز در دستور کار قرار دارد افزود: یکی از اهم آنها گردهمایی استانداران منطقه یک شامل 8 استان البرز، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین، مازندران و قم محسوب می شود.

وی افزود: البرز بعنوان دومین استان بعد از تهران برای میزبانی سمینار استانداران منطقه یک کشور انتخاب شده و این نشست از اهمیت بالایی برخوردار است.

نجفی اضافه کرد: اکنون شرایط کشور به گونه ای است که باید با تعامل و هم افزایی درصدد گذر از تنگناها باشیم از این رو چنین جلساتی محلی برای بررسی راهکارها محسوب می‌شود. در این سمینار درباره مسائلی همچون تهدیدهای صورت‌گرفته و تحریم‌ها، نوسانات ارزی، گمرک و اتخاذ تدابیری در حوزه تامین مواد اولیه تولیدکنندگان و مدیریت عرضه و تقاضای کالاهای ضروری مردم گفتگو شد.

استاندار البرز افزود: دولت برنامه‌ریزی و راهکارهای لازم را ارائه داده و با ارجاع به استان‌ها این امور توسط استانداران دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تدابیری که اندیشیده شده بتوان بار مشکلات مردم را کاست و در جهت رفاه و آرامش گام برداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.