به گزارش خبر آنلاین  محمد مهدی غفوریان  گفت: وضعیت بازار موبایل اصلا خوب نیست؛ اگر شرایط به همین منوال پیش برود تا چند ماه آینده بیش از بیست درصد مغازه‌داران از دور خارج می‌شوند چون کالایی وجود نخواهد داشت که نیاز به عرضه کننده داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل توسط تعزیرات و دستگاه قضایی و ۱۰۰ هزار دستگاه دیگر توسط گمرک توقیف شده است؛ این تعداد گوشی از حجم نیاز بازار بسیار کمتر است چون مصرف گوشی موبایل برای کشور ماهیانه یک میلیون دستگاه است و این ۲۰۰ هزار دستگاه فقط نقش مسکن مقطعی را دارد اما متاسفانه این مسکن را هم از بازار دریغ می‌کنند.

غفوریان در ادامه عنوان کرد: هم اکنون اکثر مغازه داران هیچ گوشی موبایلی برای فروش ندارد و اگر کسی هم گوشی موبایل داشته باشد بیش از یک یا دو دستگاه نیست که آن را هم به فروش نمی‌رسانند چون اگر امروز آن را بفروشد فردا باید با چند برابر افزایش قیمت آن را خریداری کند.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز افزود:گوشی موبایل به هیچ وجه کالای لوکس نیست و اتفاقا جزو کالا های ضروری و درجه اول است چون زندگی مردم امروز به طور صد درصدی به گوشی موبایل وابسته است؛ کوچک ترین کارهای روزانه مردم به موبایل بستگی دارد از خریدهای روزمره تا کسب و کار های وابسته به موبایل همگی جزو الویت‌های مردم است.

غفوریان اظهار داشت: شاید در مقطع کنونی واردات گوشی‌های لوکس و گرانقیمت با این وضعیت ارز سخت باشد اما دولت می‌تواند گوشی‌های ارزان با امکانات حداقلی را برای آرام کردن وضعیت متشنج بازار وارد کند.

وی در پایان بیان داشت: از مسئولین خواهش داریم به وضعیت نابسامان فروشندگان موبایل رسیدگی کنند؛ فروشندگان موبایل تحت فشارهای مالی بسیارسختی هستند که حتی به جای سود متحمل ضرر های مالی بسیاری شدند که شرایط زندگی را برایشان سخت کرده است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 978409
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.