به گزارش ایرنا, سید مجید موسوی روز سه شنبه در ایین گشایش کارگاه اموزشی مروجین مسئول پهنه های کشاورزی افزود: با توجه به وضعیت موجود کشاورزان در جامعه و دسترسی به اینترنت و مراجع علمی، کارشناسان ما بایداز لحاظ علمی در رتبه های بالاتری نسبت به کشاورزان باشند تا حرفی برای گفتن داشته و آموزشها واطلاعات لازم را در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار دهند.
وی اظهار داشت: به جهت اینکه کار به صورت منظم و مرتب و با کمال دقت دنبال شود لازم است مسئولان پهنه مطالعات خود را در حوزه های تخصصی بخش کشاورزی افزایش داده و به دنبال کسب اطلاعات جدید باشند .
موسوی گفت: ما در استانی واقع شده ایم که از لحاظ تولید محصولات استراتژیک و عملکرد محصولات، حرفهای زیادی برای گفتن داریم زیرا ما بالاترین عملکرد محصولات زراعی و باغی را در کل کشور داریم .
وی در خصوص دلایل پی گیری کارگاه های آموزشی افزود:براساس دستور العمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی کلیه کارشناسان پهنه باید از حیطه کاری خود اطلاعات کامل داشته باشند و کارشناسان پهنه باید در تمامی حوزه های بخش کشاورزی منطقه مورد نظر نظیر ، زراعت، باغبانی، آب و خاک، حفظ نباتات، و ... اطلاعات کافی داشته تا بتوانند کشاورزان را به خوبی و در مسیر درست و در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر ، اقتصادی نمودن فعالیت های زراعی و باغی ، شیلاتی و ...هدایت نمایند.
موسوی تصریح کرد : شناخت کشاورزان پهنه های اختصاص داده شده توسط کارشناسان، از مسایل بسیار مهمی است که باید مورد دقت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: کارشناسان پهنه ها باید در مزارع و پهنه ها حضور داشته باشند و تمام مسئولیت ها بر عهده آن ها باشد و بر کلیه برنامه های اجرایی در پهنه ها نظارت فنی داشته باشد. ومسئولین پهنه ها باید به گونه ای رفتار نمایند ،که کشاورزان به ما اطمینان کنند و توصیه های ما را قبول کنند.
رئیس جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: پهنه ها در حقیقت اتاق کار کارشناسان پهنه می باشد و انتظاراست تمام اطلاعات اتاق کار را کارشناسان داشته باشند.
وی گفت: خوشبختانه رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و معاونت آموزش و تحقیقات این است که به مراکز خدمات و کارشناسان پهنه ها توجه بیشتری شود و امکانات بیشتری در اختیارشان قرار گیرد ولذا اعتبارات خوبی نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.
البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.