به گزارش ایرنا, دکتر محسن خدادادی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مروجان مسئول پهنه های کشاورزی استان البرز افزود: اکنون 25 درصد از تولیدات بخش کشاورزی را سبزی و صیفی تشکیل می دهد و در این بخش بیش از36 گونه گیاهی تولید می شود .
وی سطح زیر کشت سالانه سبزی و صیفی در کشور را 900 هزار هکتار فضای باز و 13 هزار هکتار فضای گلخانه ای ذکر کرد و گفت: برنامه های جدید وزارت جهاد کشاورزی این است سبزی و صیفی به داخل گلخانه برود.
وی بالا بودن هزینه تولید، ضایعات فراوان مشکلات جمع آوری محصول را از چالش های بخش سبزی و صیفی به روش سنتی دانست و افزود: با مکانیزه کردن و مدیریت مناسب ضایعات سبزی و صیفی کاهش می یابد.
خدادادی گفت: ما ضایعات بالایی در بخش سبزی و صیفی داریم که اگر اصول فنی را در تولید و نگهداری
رعایت کنیم که مشکلات نخواهیم داشت.
جهانگیرکاووسی مدیر نظام هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مروجان مسئول پهنه های کشاورزی استان گفت: مهمترین و اصلی ترین رسالت وزرات جهاد کشاورزی افزایش کمی وکیفی تولیدات کشاورزی و تولیدات محصولات کشاورزی است.
وی افزود: این امر محقق نمی شود مگر اینکه به سه مقوله و عنصر مهم دانش بنیان کردن تولید, پایداری تولید و بهره وری تولید یعنی استفاده بهینه از منابع تولید توجه شود.
وی افزود: نجات بخش کشاورزی بدون سه مقوله آموزش و ترویج و تحقیق عملا غیر ممکن است.
کاوسی در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی مروجین مسئول پهنه های کشاورزی استان البرز گفت: 56 کارشناس مسئول پهنه در این کارگاه آموزش های لازم را می بینند و سعی شده از ظرفیت های آموزش و تحقیقاتی استان در این دوره های آموزشی استفاده شود.

6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.