به گزارش ایرنا،علیرضا حاتم زاده روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز تربیت مربی و آموزش تخصصی کارکنان شرکت ملی گاز ایران در کرج افزود: بررسی ها نشان می دهد که افراد دارای مهارت هستند به آسانی وارد بازار کار می شوند.
وی بیان داشت: نرخ بیکاری کشور در بهار امسال 12.1 درصد اعلام شد که زنگ خطری برای برنامه ریزان آموزشی محسوب می شود.
حاتم زاده گفت: نرخ بیکاری در بین افراد تحصیلکرده کشور بالا بوده و این امر بیانگر آن است که به مقوله مهارت آموزی جوانان باید توجه بیشتری کرد.
معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ادامه داد: سهم بخش آموزشی کشور از اعتبارات 1.5 درصد است که کافی نبوده و بایستی در بخش مهارت ها بیش از پیش همت گماشت.
وی گفت: امروز کسانی که دارای مهارت بوده اما بیکار هستند، تعداد آنان در جامعه کم است .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این مراسم گفت: یکی از شعار های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، ارائه آموزش های فعال، هدفمند واثر بخش است.
تقی غیاثی تبار افزود: بر این اساس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز متناسب با نیازهای تولیدی و بازار کار آموزش های خود را بسط و گسترش داده است.
وی بیان داشت: توسعه آموزش های مهارتی برای بانوان، صنایع مختلف، دستگاه های اجرایی و خدماتی از محور برنامه های این اداره کل است.
غیاثی تبار گفت: تا زمانی که در کشور به ارتباط جدی آموزش با اقتصاد و اشتغال دقت نشود شاهد اقتصاد ناپایدار و انبوه بیکاران خواهیم بود.
مرکز تربیت مربی و آموزش تخصصی کارکنان شرکت ملی گاز ایران با حضور مسئولان کشوری در کرج راه اندازی شد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.