به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، افزود: دنیا فهمیده که نمی تواند با تهدید با ایران روبرو شود، شیشه عمر آمریکا در منطقه در دست ما است و آمریکا از قدرت ایران می ترسد و تمام تلاش خود را می کند تا به ما آسیب بزند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: خواب هایی که دشمنان برای این نظام و انقلاب دیده اند خواب های پریشان است و جواب همه آنها این است که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه زیر بار معاهداتی که به امنیت ملی و اقتدار ما خدشه وارد سازند نمی رویم، اظهار داشت: رییس جمهوری آمریکا ایران را تهدید نفتی می کند و دیدیم که چگونه رییس جمهور کشورمان و سپس سردار سلیمانی به خوبی و مقتدرانه جواب یاوه گویی های ترامپ را دادند.
حسینی همدانی افزود: دشمنان لحظه ای برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ما غفلت نکرده اند، اما باید بدانند که تمامی خواب هایی که برای ما دیده اند تنها یک خواب پریشان و آشفته است.
وی ادامه داد: در این میان انتظار این است که که با تهدید کردن آمریکا و انقلابی عمل کردن از سوی مسئولان از سوی دیگر این زمینه فراهم نشود که به دامن اروپا بیافتیم.
حسینی همدانی با اشاره به 5 مرداد سالگرد اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی، گفت: در طول 40 سال نماز جمعه به عنوان پشتیبان نظام و محور وحدت امت اسلامی بدون تعطیلی حتی در بدترین شرایط کشور با شکوه بیشتری ادامه پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه پایگاه نماز جمعه در نظام اسلامی بسیار ارزشمند و پر اهمیت است، افزود: نماز جمعه هدایت گری فکری و معنوی و فرهنگی جامعه را بر عهده دارد و در مقابل تهدیدات و تهاجم های دشمنان می ایستد و اگر دشمن رخنه کرده باشد، نماز جمعه آنها را از بین می برد.
امام جمعه کرج ادامه داد: امام (ره) جایگاه رفیع نماز جمعه را دوباره زنده کرد، در این پایگاه باشکوه همه باید حضور داشته باشند، متعلق به گروه خاصی نیست، سنگری است که از اسلام و انقلاب دفاع می کند، جای جناح بازی و تحزب نیست و کسانی که اصول انقلاب را قبول دارند، باید شرکت کنند.
حسینی همدانی گفت: نماز جمعه نباید وابسته به جریانی باشد، در غیر اینصورت نمی تواند آن تاثیری را که باید داشته باشد، امامان جمعه نیز وظیفه سنگینی بر عهده دارند و امام جمعه که نسبت به نظام و مشکلات مردم حرکتی نمی کند به درد امامت نمی خورد.
وی ادامه داد: وظیفه امام جمعه آگاه سازی مردم است و این خوشایند عده ای که نمی خواهند مردم آگاهی نداشته باشند، نیست و سعی می کنند جایگاه امام جمعه را تضعیف کنند.
حسینی همدانی با اشاره به تذکرات به مسئولان از نماز جمعه، اظهار داشت: مدیران توانمندی در استان داریم که با همه قوا کار می کنند و فعالیت دقیق دارند و اگر به یک عده ای دیگر تذکر می دهیم برای اصلاح و رسیدگی بیشتر به مردم است.
وی ادامه داد: عده ای امروز با مسایل اقتصادی به جان انقلاب افتاده اند و بدین وسیله به دنبال ضربه زدن هستند، باید اشرافی گری و ویژه خواری و فساد را مطرح کنیم، ائمه جمعه زبان مردم هستند و واقع بینانه نقد می کنند و سوال می کنند و در عین حال هم از مردم سوال می پرسند.
نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت 11 نفر از بسیجیان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: 8 نفر از این بسیجیان کرد و از اهل سنت بودند و می بینیم که خون های شیعه و سنی، کرد، فارس، ترک و بلوچ و دیگر اقوام ایرانی برای حفظ انقلاب و نظام ریخته می شود و در این راه همه برای اهداف انقلاب می جنگند.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.