به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یزدان پرست در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به کاهش ذخایر آبی پشت سدها، گفت: اگر کاهش 10 درصدی در مصرف برق داشته باشیم و هر خانه ای یک چراغ را خاموش کند، می توانیم یک نیروگاه بسازیم.
وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان با جنگ اقتصادی به دنبال این هستند که ما را از پای در بیاورند، خودمان نباید این اجازه را به آنها بدهیم و با صرفه جویی می توانیم بار دیگر دسیسه دشمنان را نیز خنثی کنیم.
یزدان پرست با بیان اینکه در مصارف خود باید تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: وضعیت آب و برق در کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و باید همه دست به دست هم بدهند تا از این بحران عبور کنیم.
وی ادامه داد: اگر به سمت مصرف بهینه برویم، همانگونه که در بخش فیزیکی و فرهنگی قدرتمند هستیم، در حوزه اقتصاد نیز می توانیم قوی عمل کرده و دشمنان را بار دیگر ناامید سازیم.
مشاور معاون وزیر اظهار داشت: کشور در خصوص ذخیره ارزی و کالاهای اساسی مشکلی ندارد، اما برخی با دامن زدن به التهابات در جامعه باعث می شوند تا شرایط مورد خواست دشمنان، ایجاد شود.
یزدان پرست گفت: بخش عمده ای از مواد غذایی در کشور دور ریخته می شود، مصرف آب و برق بالا است، ذخایر سدها با این مصرف روز به روز پائین تر می رود، گذر از این بحران ها تنها با مصرف بهینه در کشور محقق می شود و باید در مصارف در همه زمینه ها تجدید نظر کنیم.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.