سعید زرندی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه اولین پروازهای مسافربری از فرودگاه بین المللی پیام از هفته دولت آغاز می شود، افزود: حجم کارهای صورت گرفته بسیار فراوان است به نحوی که برای مجموعه پیام 280 اقدام فوری ابلاغ شده است .
وی اضافه کرد: به رغم تلاش های اثربخش در مجموعه پیام، دستگاه های اجرایی استان در انجام تعهدات خود سرعت عمل ندارند.
زرندی گفت: مجموعه فرودگاهی و اقتصادی پیام می تواند موتور محرکی برای اقتصاد البرز، غرب استان تهران و قزوین باشد، البته سهم اشتغال و توسعه ICT در پیام نیز امری است که نباید آن را فراموش کرد.
وی ادامه داد: مسافری شدن پیام انرژی بسیاری از ما گرفت اما معتقدیم که ترکیب پروازهای مسافری و کارگو(باربری) می تواند موتور محرکی برای اقتصاد استان باشد، نگاه ما فراتر از استان بوده و پیام باید در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.
زرندی گفت: برنامه ریزی اولیه ما برای افتتاح پروژه ملی مسافربری شدن پیام، نیمه اول شهریور ماه است که به زودی تصویب نهایی آن را خواهیم داشت.
وی با اشاره به مهم ترین مزیت های مسافری شدن فرودگاه پیام اظهار داشت: راه اندازی بخش مسافری، منطقه ویژه اقتصادی پیام را تبدیل به منطقه ای منحصر به فرد برای سرمایه گذاری در کل کشور خواهد کرد.
زرندی ادامه داد: همچنین منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نزدیک ترین ارتباط را با پایتخت دارد و بر اساس مطالعات حدود 5 میلیون نفر می توانند از ظرفیت این فرودگاه بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه بخش مسافری ابزاری برای توسعه استان البرز است اظهار داشت: با ورود به فاز مسافری، منطقه بزرگی از کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به از سرگیری پروازهای کارگو از فرودگاه بین المللی پیام اظهار داشت: این پروازها از مدت ها قبل دچار رخوت و سستی شده بود که تصمیمات غلط درباره سوخت، دلیل عمده این رکود به شمار می رفت، اما از سال 96 پروازهای کارگو مجددا از سرگرفته شد و در سال 97نیز بصورت منظم تداوم یافت که البته با راه افتادن بخش مسافری باید پروازهای کارگو همچنان با قوت ادامه یابند.
شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.
همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .
اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حال انجام است.
مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، آرزوی دیرینه مردم استان البرز است که طی برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته دولت امسال تحقق می یابد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.