به گزارش ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه از تولید سالانه میلیون ها مترمکعب فاضلاب درکلانشهرکرج خبر داد و با تاکید بر استفاده از آب خام حاصل از تصفیه فاضلاب های شهری و خانگی برای آبیاری عرصه های فضای سبز، گفت: چمن کاری با شرایط کم آبی کنونی ناسازگار است.
وی ادامه داد: بر همین اساس چمن‌کاری و کشت گل و گیاهی که مصرف آب بالایی دارد نیز در کلانشهر کرج ممنوع شده است، اظهار کرد: با توجه کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و افت آب‌های سطحی و زیرسطحی، استفاده از پساب به جای آب شرب در آبیاری فضای سبز باید در دستور کار شهرداری‌ها باشد.
وی با تاکید بر اینکه دولت نیز یک مصوبه در این خصوص دارد که طبق آن سالانه باید 20 درصد از مصرف آب در فضای سبز شهری از آب شرب به پساب تغییر کند، ادامه داد: شورای حفاظت از منابع آب استان نیز از چند سال پیش مصوبه‌ای را تصویب کرد که طبق آن شهرداری موظف است با همکاری آبفای شهری در 10 نقطه از کرج برای تصفیه فاضلاب‌های خانگی، تصفیه‌خانه‌های کوچک و محلی احداث کند.
به گفته این مسئول شهری، محیط زیست از این 10 نقطه به هشت نقطه مجوز داده است اما در این مدت فقط یک تصفیه‌خانه محلی در منطقه پنج کرج احداث شده و روزانه 100 مترمکعب از فاضلاب شهری را تصفیه می‌کند.
وی بیان اینکه در شرایط کنونی کشور از بحران کمبود آب رنج می برد، همه ما باید رویه صرفه جویی در پیش بگیریم، خاطر نشان کرد: شهرداریها باید از گونه های مقاوم به کم آبی برای ارتقای سرانه فضای سبز استفاده کنند و از چمن کاری گسترده با توجه به مصرف بالای آب پرهیز کنند.
وی گفت: شورای اسلامی شهر کرج در بودجه 97 بین پنج تا هفت میلیارد برای این کار بودجه در نظر گرفته است اما متأسفانه در چند ماه گذشته در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است و لازم است این موضوع دنبال شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.