به گزارش ایرنا، افزایش کیفیت کالاهای داخلی،اجرای قوانین سختگیرانه در واردات کالا، افزایش توان صادرات کالاهای داخلی از جمله محورهای مهمی بود که در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی البرز مورد توجه قرار گرفت.
آحاد جامعه باید با اقبال به کالای ایرانی از تولید داخلی حمایت کنند بنابراین تولیدکنندگان نیز باید با افزایش کیفیت کالا سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را برای اصلاح الگوی مصرف در اولویت قرار دهند.
فتانه شکرالهی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان البرز با ارایه گزارشی در خصوص فعالیت های انجام گرفته در رویکرد حمایت از کالای ایرانی گفت: رویکرد سختگیرانه ای برای ارتقای تولید و با هدف جلوگیری از واردات در پیش گرفته ایم.
وی افزود: برخورد با محصولات غیراستاندارد در مراکز عرضه، افزایش صدور استانداردهای تشویقی، کنترل ویژه فرآورده های غذایی و کنترل تجهیزات شهربازی و زمین بازی درالبرز به همراه کنترل مصالح ساختمانی از جمله اقدامات موثر دراین زمینه به شمارمی رود.
شکرالهی گفت: بازرسی و استاندارد سازی مخازن جایگاه سوخت سی ان جی درالبرز از جمله برنامه های اجرایی در استان است .
وی خاطرنشان کرد: کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی رویکرد مهم دیگری است که درشرایط فعلی در استان البرز دنبال می شود.
وی گفت: طرح حمایت از کالای ایرانی در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان البرز درحال انجام است .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز نیز گفت: گزارش ها در حوزه اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی به جد مورد بررسی قرار می گیرد.
زهرا عربشاهی افزود: کمیته ها و کارگروه های تخصصی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز باید با ارایه طرح ها و برنامه ها خود دراین زمینه هرچه بیشتر در تحقق اهداف سیاست های حمایت از کالای ایرانی اقدام کنند.
وی ادامه داد: البرز به رتبه های خوبی در جذب تسهیلات رونق تولید،عملکرد برداشت گندم آبی، کاهش ضایعات برداشت محصولات زراعی در حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی دست یافته که باید هرچه بیشتر ازاین فرصت ها بهره برد.
عربشاهی اضافه کرد: رتبه خوب البرز در شاخص جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت نیز فرصت خوبی است که باید هرچه بیشتر درسال جاری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز نیز درپایان گفت: البرز پتانسیل های خوبی در حوزه صنعت و تولید دارد که باید از این پتانسیل ها برای حمایت از کالای ایرانی بهره گرفت.
عبادالله کامکار افزود: وجود 3 هزار و 500 واحد صنعتی درصورت کیفی سازی تولیدات می توان بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی را مرتفع کند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون با برگزاری نشست های مختلف درصدد حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم تا هرچه بیشتر موانع تولید دراستان البرز رفع شود.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.